torsdag 15 oktober 2009

Nä, nu är jag säker...

Katten bara MÅSTE vara dräktig, det kan inte vara nåt annat nu. Hennes tuttar har blivit större och "rosa" vilket ju är ett vanligt tecken. Hon sover mest hela tiden, om hon inte äter. Vilket oxå är ett vanligt tecken. Dessutom verkar det som om hon letar efter ett lämpligt ställe att föda på.. Hon har lyckats öppna dörren till min garderob och rivit ut massor av kläder, inatt drog hon ut en massa böcker ur en byrå som från början var stängd. Så visst beter hon sej underligt... Nåt skumt är i görningen helt enkelt. Jag hoppas hon kan finna en tryggplats att föda på, och jag skulle önska att jag fick vara med den här gången :) Sist valde hon pannrummet, och det gick snabbt, för helt plötsligt var det bara kattungar där. Pannrummet är dock inte den bästa platsen, det blir så kallt o rått när man inte eldar precis. Därför fick vi ju flytta upp henne o alla ungar, vilket hon till en början INTE uppskattade, men eftersom dörrn till pannrummet numera är stängd (då katterna inte längre har sin "bajslåda" där längre) så antar jag att hon väljer nån plats i huset.... Ja, vi får helt enkelt se.

Annars är allt väl me både hundar, katter och oss 2-benta. Idag har det städats, ja det gör det ju iofs varje dag men ändå. Har hunnit med att baka bröd, som råkade bli lite väl höga. Skulle nog ha plattat till dom lite, men jag var lite stressad. Tänkte ta mej en härlig tur med hundarna i solskenet och friska luften, sen blir det tandborstning på dom små liven... och sen blir det Arbete för min del...

Lite väl höga, och små i omkrets eller? höhö...

Måste bara visa hur söta Dottie och Mira är... Dom håller igång dagarna i enda, och river dom inte hela huset så ligger dom och sover bredvid varandra...

Dottie övar oxå på sin blivande mamma-roll...
Tvättar lilla Mira i örat...

Imårrn blir det begravning... Min Gammel-mosters =/

2 kommentarer:

  1. Hurra! Kattungar, vad underbart! Jag hoppas dom blir lika fina som den förra "omgången" :)

    SvaraRadera
  2. Spännande med kattungar...
    Vad du är pysslig som bakar och grejar.
    Vad Dottie & Mira är goa tillsammans:)
    Ha det bra!

    SvaraRadera