söndag 18 oktober 2009

Kärlek....


Idag är en såndär dag då ja bara känner hur glad jag är över att jag har mina älskade hundar. ALLIHOPA är viktiga för mej och alla tillför dom nåt speciellt. Många som inte har djur har ofta svårt att förstå hur mycket man faktiskt kan tycka om ett djur. Många som har barn säger även att djur är ingeting mot barn. Självklart förstår jag att man älskar sina barn över allt annat på jorden. (förhoppningsvis??) Men jag tror inte folk förstår hur mkt man faktiskt kan älska sina djur? Vi har inga barn och för mej är inget viktigare i mitt liv än hundarna. (Ja, förutom familj o allt sånt) Jag älskar mina hundar fruktansvärt mycket... ALLA har en egen plats i mitt hjärta. Lilla Mira som vi inte haft så länge har även hon "flyttat" rätt in i hjärtat. Ibland tycker jag så mkt om dom att det nästan gör ont. Jag blir så nojig och tänker på allt hemskt som skulle kunna hända... Jag hoppas ju verkligen att alla ska få leva ett långt o friskt liv, men man vet aldrig... o ibland blir ja bara så rädd....

Jag och mina "hjärtan" våren -09

Jag skulle önska att folk kunde ha lite mer respekt för djur och känslor man faktiskt kan hysa för dom. Jag har inga barn och kanske aldrig kan få några heller, det här är mitt allt och JAG älskar dom över allt annat! Så är det bara.

4 kommentarer:

  1. Det är ju FAMILJEN...hundarna tillhör ju den...det tycker jag iallafall

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar och hur du känner för dina hundar. Jag är precis likadan, mina hundar är mitt liv:)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, om det skulle hända min hund något skulle jag gå sönder på insidan. Det finns ju en anledning till uttrycket "människans bästa vän".

    SvaraRadera
  4. Visst är det så! MEn man kan ändå bli så arg ibland när folk typ tycker man är störd för att man har mer än en hund... men folk som har 10 barn som dom knappt har råd med är mer normala? Mer respekt åt djurfolk!

    SvaraRadera