måndag 19 oktober 2009

Glada nyheter!!!

Ja kära ni! Från och med den 1a November 2009 är jag fastanställd i lekebergskommun!
Å ni anar inte vad ja längtat efter denna dag! Från att ha börjat som Prao i årskurs 8a för att sen bli feriepraktikant som 16 o 17 åring 2 sommrar i rad och sen börjat som vikarie när jag blev 18 har jag sakta klättrat uppåt på "stegen". Jag har under 6 år jobbat som timvikarie. I april i år fick jag min första månadsanställning och den har fortsatt tills nu. Men eftersom kommunen haft sk. anställnings-stopp ett tag har jag inte kunnat få förlängt mer än en månad i taget. Därför har ja ju alltid bara vetat att jag haft jobb för april.. väntat 2 veckor för att veta om jag fått fortsätta även i maj, osv osv. Jag har alltså bara kunnat planera en månad i taget, men bara DET har varit ett framsteg i min "karriär". Men så idag äntligen fick jag höra den goda nyheten att jag äääääääääntligen "konverterat" till fasttjänst som det så fint heter. Jag har alltså äntligen samlat på mej tillräckligt med LAS poäng. Så äntligen kan ja planera mitt liv mer än en månad framåt, och äntligen vet jag även att jag har jobb mer än en månad framåt. Snart får ja även gå på mitt livs första personalmöte...höhö... Jag känner mej riktigt vuxen nu, en hel del vuxen poäng till mej! ;)

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se hur du är som vuxen !!!!
    Välkommen i gänget;) ;)
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Jaha så du blev vuxen nu=)det ska verkligen bli intressant att följa dig då...Grattos

    SvaraRadera