söndag 11 oktober 2009

Hmmmmmmmmm....

Jag undrar jag...
Jag trodde ju länge att Signe skulle ha ungar eftersom hon lagt på sej lite... Men tiden gick och inga ungar blev det ju. Det är helt enkelt så att nu när hon är frisk i sin mage och slipper skita ur sej precis allt hela tiden så har hon ju självklart lagt på sej och blivit normal tjock. Hon har ju alltid varit liten, och alltid varit dålig i magen. Men efter kuren med det SVIIIINDYRA dietfodret är hon helt frisk nu... Vilket ju är helt fantastiskt och absolut värt alla tusenlappar vi lagt på hennes mat. (Som ju även dom andra fick äta, det är inte lätt att få katter att äta i varsin skål????) Eftersom sommarn har gått, med rötmånad och allt så har ju nån sterilisering inte blivit av, varken för Signe eller Kuben. Vi (jag o syster) har tänkt att åka iväg med både Dom och Harry, Signes son och Kubens Bror som min syrra har. Men... Självklart har kattaluringen lyckats smita ut X antal gånger... och nu börjar jag verkligen undra... Jag är inte förvånad om det blir kisseungar till jul igen... eller kanske lite tidigare. Förra året öppande ju kattungarna ögonen på julafton :) Så vi får väl se om vi har huset fullt i små ulltussar framöver...
Men rart är det ju.. och hitta hem brukar inte vara svårt.. Dessutom VILL ju folk betala nu för tiden, vilket oxå känns bra... så man slipper oroa sej över att gullungarna ska bli reptilmat!

Magen har definitivt ökat i omfång, och hon är väldigt lugn inne... Sover och sover och sover mest hela tiden.... Man vill ju inte klämma för mkt på magen, men nog anar jag mer än bara fett? Nåväl, det visar sej med tiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar