måndag 5 oktober 2009

En trevlig dag!

Ja, som jag skrev tidigare idag hade vi ju planerat in en liten utflykt. Vi gick runt trollkarln, med 8 hundar av varierande raser,4 vuxna människor, och en bebis. Vi hade med oss både Kaffe,korv,bröd och tillbehör, bullar och ved... kan de bli bättre? Dessutom hade vi tur med vädret! det var helt underbart! När vi kommit hem senare blev det ju spöregn och hagel, helt otroligt vilken vändning...?!


Detta var sällskapet; Cecilia och hennes hund Goliat, Sofia å Aaron och deras hund Frodo, samt jag och Per, och våra hundar.. Fille,Pixie,Kellie,Dottie,Mira och Fly. Det blev endel att hålla reda på...

Fille poserar lyckligt på en sten...

Aaron undersöker omgivningen...

Sjön är vacker när solen ligger på... och God att dricka ur.

När man är stor har man dessutom bra balans, så man slipper ramla i...

Till skillnad från vissa andra....
Ja, som ni ser sitter jag med en blöt Mira. Jag hade tänkt koppla henne när vi var framme vid sjön, men jag skulle baaaaaaaaaaaara ställa ner ryggsäcken, fixa ordning på några saker.. och plötsligt ser jag att hon är framme vid kanten... och PLUMS! Jag hann inte ens försöka hejda henne... Men simma kunde hon iaf! Som tur var fiskade Per snabbt upp henne, och som tur var hade jag packat med men filt! Mira somnade varm o go vid brasan sen :)
Förövrigt har jag nog glömt att nämna att ja börjat med en "aktivitets dagbok".
Det är ett eget påhitt som jag knåpat ihop på datorn. Jag har gjort ett slags vecko schema där alla hundar står med. För varje dag fyller jag i alla promenader och olika aktiviteter( typ agility,spår,freestyle eller vad som helst) dom olika hundarna gjort under dagen. Det är otroligt bra när man har med en EN hund. Man ser vad man har gjort, och även INTE gjort. Det är både för min egen skull och för hundarnas. Jag ser det verkligen som mitt ansvar som ägare till "många" hundar att se till att dom får ett bra och meningsfullt liv. Dessutom gillar jag att få lite ordning på saker, och samtidigt lite "press" att verkligen sköta mej. Jag har hållt på i en vecka nu, och förra veckan ser riktigt bra ut. Sen kan det ju självklart bli så att man är sjuk eller vad som, men det är ändå bra att få lite ordning på saker o ting. Dessutom antecknar jag när jag borstat tänderna på hundarna och klippt klorna, vilket är bra, eftersom man lätt glömmer när man gjorde det sist. FAST man borde borsta tänderna varje dag... MEn jag har tänkt köra varannan nu till att börja med, sen kan ja ju utöka. Det tar ju inte lång tid, men det är lätt att glömma... Därför tror jag även DET funkar bättre med min lilla "lista". Som det har varit förut har det ju bara blitt nångång i veckan... o knappt det, slarvig som jag är. Men nu ska ja skärpa mej, det blir till att anteckna allt ja gör, så jag sköter mej! Mira borstade föresten tänderna för första gången idag, hon var jätte dutti! Men det är hon ju med allt! :) Hon är underbar!
Tack snälla ni på Labellaci för denna underbara tösabiiiiiit!
Vi hörs!
/Vickan å Co







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar