onsdag 14 oktober 2009

Att ha hane eller inte...

Det är frågan?? Jag har tänkt tanken flera gånger... men så väger alla "nackdelar" över... eller det är snarare så att ja tänker: nääääää han kommer pissa ner hela huset... och nääääää stackars han när tikarna löper... Men jag har goda förutsättningar till att ha hane. Vi har ju en jättefin liten stuga (nyrenoverad och fin) som ja tänk ha till hundarna ifall ja skulle skaffa en hane nångång. Där kunde man oxå bygga till en hundgård. Å där kunde han vara med Fille när inte vi var hemma under löptider osv. JAg har ju ett relativt stort hus så det går att "dela av" smidigt... MEn det är just det, orkar man med krånglet? Mej är det ju ordning på... men Per? förstår han allvaret i det hela, det är verkligen inte skojj om det blir tjuvparningar.... Men tänk att ha sin egen hane som man kan använda själv, men även låta andra använda om han blir eftertraktad?
Jag vet ju att jag aldrig kommer lämna iväg nån av mina tikar på parning, ja klarar inte av det... Då måste ja följa med och ta in på hotel nånstans...haha...
Nä, men seriöst.. det här kan man älta i år å dar... jag vet varken ut eller in...
Det finns nog både för och nackdelar...

1 kommentar:

  1. Såg dina funderingar om hane.
    Självklart går det att ha en hane fast man har tikar. Vissa perioder är det ju mera passning men där emellan är allt precis som vanlig:-)
    MVH
    Monia

    SvaraRadera