torsdag 29 oktober 2009

Framtidsdrömmar....

Det låter djupare än va det egentligen är... Det jag faktiskt sitter och funderar/fantiserar om är min "kortis" tik som jag kommer få NÅN gång i mitt liv, förhoppningvis inom en ganska snar framtid, om allt går som det ska, och allt känns bra o det passar med valpningar och allt sånt här hemma. Korthårig Collie är bland det snyggaste i hundväg jag vet... Visst, inget klår en pappis ;) Men en kortis är så ståtlig och vacker! Färgen som har tilltalat mej mest är Sobel, men när det väl gäller spelar det inte mej nån roll. Däremot ska det kännas rätt, "den här är det".
Min tik ska vara snygg, ståtlig och vacker... Glad och vänlig som alla kortisar brukar/bör vara :)
Hon ska heta nåt vackert och "stort"... nåt som låter lite mäktigt och "storslaget"... Här kommer några förslag som jag tänkt på (å ja brukar verkligen inte planera namn i förväg, dom brukar bara komma men det här känns så viktigt på nåt vis ;)
Å det blev i tema: Gudinnor
Bellona - Mars följeslagerska i krig
Gaia- Moder Jord, dotter till Kaos och hustru till Uranos, Himlen
Luna- Mångudinna i romersk mytologi
Freja - kärleks- och fruktbarhetsgudinna, men även krigets och kampens gudinna.
Hera- Äktenskapets och barnafödandets gudinna
Hera och Freja tillhör ju mina favoriter. Men eftersom jag haft en häst som hette Freja känns det lite skumt. Å vi hade ju en gång en Afghan vid namn Hera, en underbar individ som jag tyvärr inte har kvar idag pga våran tillfälliga separation bla. Men jag älskar namnet, det är underbart vackert... Men vi får se, annars är Gaia en ny favorit, det är snygg, och lätt att säga. Jag lär dock komma på fler, o kanske hittar ja på nåt eget. Oftast brukar namnen bara komma... Precis just som med Pixie, Kellie å Dottie... Fly kallades redan Fly, och Mira kändes liksom givet när hon heter just Miracle Happen. Fille blev döpt av min storebror då han tyckte att mitt namn "Lengsel" var för krånligt att säga, kan du inte kalla han Fille är nåt istället?! Å då blev det så...
Det blir som det blir, å det blir nog bra... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar