tisdag 30 mars 2010

Måla F*N på väggen....

Är just precis vad jag gör just nu...
Min älskade "lilla" Fille var sej inte lik igår.... Han kissade nämligen på sej/ner sej inomhus... Rätt som det var stog han bara upp, och kisset rann... Han såg väldigt förvånad o samtidigt ledsen ut... Han, som aldrig nånsin kissat inne, knappt som valp! Det hände ungefär 2 gånger då han var valp. Däremot blev det konstigt för honom när han hade en bakterieinfektion och fick äta kortison, då hände det att det bara rann ur honom, men det var fullt normalt enl. Vet. annars har det ALDRIG hänt!!! Så ni kan ju tro att jag blev orolig... va händer, börjar han bli gammal och inkontinent redan??? Prostata förstoring???? Nja, han är ju kastrerad... Njurarna då? Överdriven eller utebliven urinmängd... Jo tack, han kissade floder igår, och jag tänkte på det när jag var ute och gick med honom... Oj va han kissar mycket... men jaja han har väl druckit mycket kanske tänkte jag.... Kräkningar....
Jo, han har kräkts endel på sista tiden, inte överdrivet mycket och flera gånger per dag/vecka... men så pass mycket, då och då, att jag tänkt på det... Bokade tid hos våran veterinär imårrn, då hinner jag se hur han beter sej idag o se om det fortsätter. Vi kommer ta blodprover,urinsticka, förmodligen, och kolla igenom hela han... Lika bra. Kanske är det bara nåt tillfälligt konstigt, men när man känner sin hund, och vet att han ALDRIG skulle kissa inne om det inte var panik, och då skulle han definitivt göra alla möjliga ljud för att få uppmärksamhet.... Han gör bara inte sånt.

Han öppnade till och med dörren SJÄLV, när han åt kortison, för att gå ut och kissa, sen gick han in igen, inte alla hundar som är så duktiga!
Så givetvis är jag orolig, och det är inte obefogat... Men jag hoppas på det bästa, och ska inte dra förhastade slutsatser.... Jag återkommer imorgon...

1 kommentar:

  1. Hoppas allt ordnar sig jobbigt att inte veta vad de kan vara! Håller tummarna!!!

    SvaraRadera