torsdag 4 mars 2010

Får jag lov att presentera....

Cefeus Fantazia Of Gimli


Min alldeles egna Mittelspitz!

Jo, det var ju såklart henne vi hämtade när vi var i Hudiksvall igår!
Jag var inte helt säker på att det var henne vi skulle komma hem med, då hennes kullsyster Flinga även fanns kvar. Men när jag äntligen fick träffa dom båda kände jag direkt att det var henne jag skulle ha! Fantazia är efter en hane som heter Sess Miros X-Et. Cremé färgad och otroligt fin. Han blev JWW-08 och har flera CERT och CACIB på utställning. Hennes mamma heter Cefeus Azita Of Gimli. Hon är svart, tävlar i agility klass III och har en pinne i hoppklass II. Våran nya familjemedlem är otroligt fin. Hon verkar väldigt orädd och nyfiken. Snäll att handskas med, trevlig, gosig och lite full i sjutton, som en valp bör vara ;)
Jag tror att hon kommer bli en kanonhund i agilityn och även på utställning och viltspår! Jag är så totalförälskad i henne redan så det är helt sjukt. Hon kom till oss igår kväll, men det känns som att hon varit här jättelänge. Hon är så himla cool! Hel lugn, inge orolig eller gnällig. Tar ett ben, tuggar på det en stund, kollar läget med dom andra hundarna, sover en stund, äter och dricker som hon ska och verkar helt OK med att hon faktiskt flyttat och bytt hem, bara sådär. Jag som redan innan jag fick henne var total kär i rasen, jag kan säga att jag är ÄNNU mer kär i den nu!!!

HON ÄR UNDERBAR!

Titta så vacker hon är!

Kellie visar henne alla stora snöhögar i Mullhyttan ;)


Här var jag allt för sen med kameran ;)
Hon verkar känna sej som hemma :)

Katterna har hon också bekantat sej med, inga problem. Hon och Mira har under dagen börjar leka lite försiktigt med varandra, så de unga tu finner nog varandra rätt snart. Tror även att Dottie kommer haka på. Fly är som vanligt väldigt upprörd över att det återigen har flyttat in en "ny jobbig sak"... Men så länge hon inte går för nära så går det ju bra, tycker Fly ;)
Kellie tycker att det är helt Ok med en ny familjemedlem, medans Pixie har varit ganska avvaktande och kollat läget lite, vid sidan av. Jag tror nya fröken verkar ha rätt mkt respekt för henne, för hon vågar inte gå nära henne ;) Fille var hon väldigt glad i eftersom han förmodligen är den enda som liknar hennes gamla sällskap en aning. Här finns det ju bara små papiljutter och en liten blandras, inte kelpies och andra spetsar, så filles storlek kändes nog lite bekant ändå!
Nu, i skrivande stund, ligger pälsbollen snällt och sover i våran säng. Hon sov hela natten, och hon har inte kissat eller bajsat inne en enda gång. Va är detta, valpen sänd från GUD lr?
Jag får tacka Pia o Co på Cefeus kennel så HEMSKT mycket för att vi fick köpa denna lilla guldklimp!


Å va ska hon heta nu då??
Jo, jag älskar hennes namn i stamtavlan, det är vackert :) Men, för långt att säga och jag är ett fan av korta gulliga namn helst med 2 stavelser... o namnet som ploppade upp blev...
MAJA!

Förlåt mej Pia ;)
Men Maja passa bra på en söt och busig tjej tyckte vi! Hehe

6 kommentarer:

  1. Lilla Maja :) Jo det passar nog bra på henne.
    Att hon inte kissat inne beror väl på att hon tömde allt för flera år framåt på min nytvättade köksmatta :)
    Pussa på Maja från mig och va härligt att hon anpassat sig så bra :)
    Pia

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det okej att jag stjäl kort nån gång ibland :)
    Pia

    SvaraRadera
  3. Haha! Ja, det måste bero på det! Tur att mattan låg där, annars hade det kanske blivit översvämning ;)

    SvaraRadera
  4. jag måste ju erkänna att jag är lite betuttad i henne...hon är enormt söt men även trevlig...hoppas på en kanonhund=)

    SvaraRadera
  5. Självklart får du stjäla kort från mej!!!

    SvaraRadera
  6. Hon är bedårande lilla Maja:)
    Lycka till med henne!
    Kram

    SvaraRadera