måndag 8 mars 2010

Positiv överaskning... lr kanske insikt!

Idag tänkte jag och gubben göra en liten utflykt med hundarna. Vi packade in alla hundar och oss själva i bilen... åkte en bit... för att sen inse att bilen inte ville samarbeta utan fick åka hem igen. (nåt vajsing med bromsarna) Så vi gick en promenad istället :)

Mira springer på som sjutton med Maja hack i häl...
Ni måste hålla med om att Maja är riktigt bildskön, eller hur?

Kellie å Dottie vill gärna och ofta stå tillsammans på bild :)

Jag å hela gänget! :)
Fille ser galen ut!!!
Husse hade problem med att gå på skaren ;)
Kan säga att hundarna var måttligt trötta efter att ha sprungit som galningar över gärden med snö. Även vi 2-benta var skapligt trötta, speciellt eftersom man sjönk ner i snön upp till låren då och då... När vi var påväg mot gärdena mötte vi en mamma med barn i barnvagn. Skulle uppskatta att barnets ålder var kanske 3 år ca. Hon ville givetvis hälsa på hundarna och titta på dom... å då fick jag se det, Kellie är så sjukt annorlunda mot för ett år sen. Hon har blivit så glad och social. Hon var överlycklig när barnet hoppade ur vagnen, hon hoppade och skuttade och "dampade" sej i vanlig ordning. Helt fantastiskt egentligen, va hon har utvecklats!!! Dottie gör också stora framsteg, hon gjorde inte så stort väsen utav det, utan stog bara på avstånd och sket i att hälsa helt enkelt. Maja däremot hoppade upp och pussade flickan, fast jag tror inte hon hade så mycket emot det ;) Jag är stolt över mej själv och över att jag verkligen inte gav upp med Kellie. Från att ha varit LIVRÄDD för i princip ALLT till att vara världens gladaste och gosigaste hund. Hon är så härlig! Ska bli spännande å se om det går att ställa henne i sommar, vore kul med ett etta! Tråkigt med 2or när det står på VARENDA kritik "lite rädd och osäker, därav pris" osv... Hon förtjänar verkligen en etta! MINST!

Sen är det bara Dottie som behöver mogna lite, sen kommer hon bli utställnings champion hehe!
Å hon blir bättre och bättre hon med, dom "gemensamma promenaderna" som vi har börjat med i Mullhyttan verkar göra susen! Jag ger mej inte, hennes folkrädsla ska vi nog råda bot på!
Grymt fint väder idag, härligt när det känns dom att det kanske börjar vända lite. Avslutade dagen med en runda stavgång med Kellie. Har ett bälte i midjan, sele på kellie och ett reflexkoppel till det, perfekt! Hon var duktig när hon väl kom igång och gick på ordentligt! Igen kan stava som jag o Fritz gjorde, men min förhoppning är att jag o Maja ska kunna stava på ordentligt i framtiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar