måndag 22 mars 2010

Grattis Kellie 2 år idag!

Våran fina underbara Kellie blir 2 år idag!
Bilden ovan är en av mina favorit bilder på henne, tagen av min vän Cecilia när vi var på besök hos henne i skövde. På bilden ser man verkligen hur vacker hon är! Man ser också hur klok och snäll hon är...

Den här bilden är också en av mina favoriter... Här ser man precis hur Kellie är som individ! Den speglar hela hennes personlighet på nåt vis...
Kellie kom till oss som en MYCKET rädd och osäker valp... Jag har faktiskt aldrig varit med om en osäkrare hund... Jag har kämpat och kämpat med denna hund vi har gått kurser tillsammans och med tiden, och dom roliga aktiviteterna vi gjorde tillsammans växte självförtroendet... Idag älskar hon att vara på klubben, hon älskar att får hoppa några hinder o springa i tunnlar... och hon älskar framför allt att få SPÅRA! Idag är hon en underbar, gosig, glad, härlig och "tokig" hund som alltid är galnast på våra promenader. Hon älskar att krypa upp i famnen på folk och bara sitta där och bli klappad... Hon är sten cool inomhus, ganska självständig utomhus och virrar lätt bort på spår... så det gäller att ha koll ;) Hon är en helt fantastisk hund och jag älskar hennes personlighet. Det har också varit otroligt kul att få se hennes utveckling!
Höjden av lycka blev givetvis när hon blev godkänd för avel, dsv att vi kollade patella och PRA som båda var UA! Till hösten kommer vi förhoppningsvis ha en liten kellie-kull i huset, och det ska bli helt underbart roligt!

Grattis älskade underbara Kellie,
och tack för att du finns hos oss!

3 kommentarer:

  1. Gratta Kellie från mig. Hon är och kommer alltid att förbli min favoritpapillon, lilla dampKellsan...

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina Kellie på 2 års dagen! :)
    Kram Angelica o. Co

    SvaraRadera