tisdag 9 mars 2010

Nya tider...

Jo, nu ska ni få höra... Jag fixat med årskort på det "nya" Gymmet i fjugesta. Dags att få ordning på kroppen och alla krämpor. Idag hade jag genomgång av alla maskiner med en intruktör och då bestämde vi även vilka jag skulle använda och varför. Så idag var det premiär, ska försöka träna ca 3 gr i veckan. Jag går ju väldigt mycket så helt slapp är man ju inte, men kroppen vänjer sej, och va händer? INGENTING... jag har tröttnat på det, dessutom behöver jag stärka ryggen, och i princip hela kroppen, så varför inte! Dessutom får man tillgång till alla gemensamma träningspass, så som step, pump, core osv... Så imårrn ska jag och jenny vara med på ett Core pass. Har även tänkt att vara med på Pump passen, och kanske även boxningen ibland. Men en sak i taget, man får inte gå ut för hårt. Kör även LCHF igen, och ska så småningom försöka röka, så att börja träna passar ju bra, då många ofta går upp i vikt när man slutar röka.
Kellie och Dottie fick vara med på den "gemensamma promenaden" idag, Kellie var med för att Sofia lämnat Frodo hemma, då vi misstänker kennelhosta hos honom. Men kellie ville inte gå med Sofia, inte Dottie heller hehe... så jag fick ta båda två. Dottie är riktigt avslappnad nu, vilken skillnad det har gjort på bara några gånger! Kellie däremot tyckte det var läbbigt... speciellt med dom stora hundarna, vilket det också var mest av idag. Men jag har tänkt att jag ska varva lite med Kellie och Dottie på promenaderna, kanske Mira ibland. Det är dom som behöver det mest. Sen måste Maja hänga med nångång också, såklart!
Nä, nu ska ja ta mej en kopp te, grymt nöjd med denna dag! :)

4 kommentarer:

  1. Jag är väldigt glad över många hundars framsteg idag...Dottie och Sigge gjorde mig nog mest glad idag...huuuuuur kul som helst att se deras helomvändningar!

    SvaraRadera
  2. Japp, ja tror Dottan är på god väg med de mesta faktiskt! Känns grymt bra!

    SvaraRadera
  3. Hjälp! 3 ggr i veckan, hurtigt! Det hade jag aldrig orkat, huvaligen! Men skoj med pass, jag är också lite sugen att prova något sånt. Men det är så dyrt här med sånt kort :(

    SvaraRadera
  4. Jag betalar 199:- /månad. Då har ja tillgång till hela gymmet samt alla dom där andra träningarna, det är bra tycker jag :) Nya gymmet där riktigt fräscht ocå :)

    SvaraRadera