tisdag 2 mars 2010

Mira, du är väl hopplös?!?!

Ja, min magra lilla matkräsna petiga Mira har ju under några dagar mulat i sej färskfoder som om det vore på liv och död. Det morrades och mulades och frästes och mulades och morrades tills det var slut i skålen. Detta pågick i kanske 3 dar. Nu förstår ni har Mira tröttnat, nu vill hon inte ens gå fram till skålen utan hellre hoppas på att nån annan ska gå ifrån sin skål med "torra kulor"... Ikväll åt hon halva, sen gick hon över till Dotties skål medan dom andra slängde sej samtidigt över hennes skål, vilket resulterade i färskfoder slafs över halva köket. Så ja, vad gör man? Ska ja varva med färskfoder och vanligt foder typ varannan giva för att hon inte ska tröttna, lr vad?!?! Nu hade hon ju äntligen fått lite fett på kroppen.... Tänk att dom alltid ska tro att gräset är grönare på andra sidan.
Vi har startat upp "gemensamma hundpromenader" i Mullhyttan. Ja, vi (Min syster) har satt upp en lapp på ICA och skrivit att vi möts tisdagar kl 18 och torsdagar kl 10 för gemensamma promenader. Dels för att få träffa annat hundfolk, men framförallt för att få miljö och socialträna sina hundar . Jag är ju främst intresserad av att medverka med Dottie, då hon verkligen behöver träffa mkt folk o även andra hundar
(inte för att hälsa på andra hundar och bli kompis utan för att lära sej att slappna av i det flesta situationer och att nya hundar och människor inte är farliga).
Vi har gått 2 gånger hitils, och det har gått riktigt bra. Idag var vi flera, och stannade upp på en fabriks parkering där vi gjorde lite kontakt övningar. Dottie var jätteduktig och svansen kom faktiskt upp rätt snart! :)
Annars har jag haft min sista dag på jobbet, på dagtid. Det kändes faktiskt rätt vemodigt när jag gick hem... Jag har arbetat med det här "gänget" i 7 år. Det är inte så lite... Så visst känns det.
Däremot tror jag att det kommer att bli bra med nattjobbet, jag ser fram emot att slippa stressen inför att inte veta om det krockar med mitt och pers jobb. Jag vet att nån alltid är hemma... och dessutom kommer jag få mer lön och gå upp till 75% vilket känns väldigt väldigt bra... Sen hoppas ja såklart på att kunna gå in extra på kvällar å nån heldag då och då!
Mot nya tider och nya mål!
Å ja, imårrn åker vi till Hudiksvall.... och va vi ska göra där det får ni snart reda på... ;)

1 kommentar:

  1. Du kan inte stänga in henne i ett eget rum när hon ska äta då? Jobbigt läge när man har många!
    Jag skulle förmodligen ge alla andra hundar mat först så att hon blir lite sådär "men hallå, vad har ni i skålen?? Varför får inte jag nånting för??" och sen, när alla andra har ätit färdigt, så får hon sin mat. Då kanske hon blir lite mer angelägen att äta den, när 6 andra står och glor på henne? ;) Då finns det ju heller ingen annan mat att tycka bättre om.

    Lycka till idag! Hoppas det går jättebra!

    SvaraRadera