måndag 8 mars 2010

Funderingar och drömmar inpå småtimmarna...

Efter helgens bravader har jag kommit fram till följande:
1. Jag är trött på stora fester och allt som hör till, jag är otroligt mättad på den fronten och skulle mer än gärna jobba varenda helg framöver för att slippa "behöva" gå på fester samt för att tjäna mer pengar. Jag finner ingen som helst nytta med det alls längre, jag gör verkligen inte det. Alkohol och stora tillställningar ger ofta folk ångest, även mej. Kanske inte under kvällen, men troligtvis dagen efter. Väldigt onödigt, men också väldigt lätt att undvika.

2. Jag är trött på att röka. Varför slutar jag inte? Till och med jag är trött på det, men ändå kan jag inte låta bli skiten? Varje gång jag tänder en cigarett tänker jag; varför röker jag? Jag måste sluta helt enkelt, det är bara så.

3. Min man ställer ofta upp som hundvakt då jag ska på olika tillställningar... Jag mår alltid dåligt dagen efter jag varit borta på något för att jag lämnat honom hemma med hundarna och allt som hör till. (Nu låter det som att han sitter hemma varenda helg och passar på hundar medans jag roar mej, vilket inte är helt sant... såklart) Ibland kan jag känna att jag dessutom varit iväg på saker i onödan. Jag har faktiskt inte tid och möjlighet till att gå på "festligheter" ofta, egentligen. Å nu jag heller ingen lust. Varför ska jag gå med dåligt samvete över nåt jag från början inte ens behövt göra? Jag har faktiskt inte tid, jag kan med GOTT SAMVETE STANNA HEMMA ISTÄLLET.

4. Ja, här skulle jag vilja skriva en himla massa saker, men det behåller jag för mej själv... det finns förmodligen en 5e, 6e och säkert enda upp till 10e punkt med....
Jag är trött på att vela i livet. Jag är trött på att få ångest över saker jag gjort och inte gjort. Jag ska banne mej se till att styra upp mitt liv.
Jag drömmer om körkort och frihet för mej att åka på aktiviteter jag verkligen vill åka på. Jag drömmer om att våren snart ska komma. Jag drömmer om att komma igång med spårningen och få Kellie till viltspårschampion. (även Pixie, men det går väl inte med blandraser)
Jag drömmer om att komma igång ordentligt med agilityn... Jag drömmer om att få stå i utställningsringen och få ett Cert på en av mina hundar. Jag drömmer om min första valpkull...
och längtar fruktansvärt mycket efter den...

Jag drömmer om ett liv som jag kan vara stolt över och slippa ha ångest över.
Jag vill inte längre... jag har verkligen ingen lust. Jag känner mej urusel... och ibland som om jag ligger längst ner i en lergrop... Men det kan väl bara bli bättre då, eller?
Jag ska styra upp mitt liv!

5 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker också det är onödigt att ångra saker man gjort och inte gjort. Du är ju ung, du har gott om tid att göra allt det där som du inte hunnit med! Inte ska du må dåligt :) Försök tänka på allt bra du har åstadkommit istället, din utbildning, ditt jobb, ditt bröllop, erat hus, alla djuren osv. Mät inte det du har genom att jämföra med vad andra har, då blir man helt galen till slut! Det enda man kan man göra för att förändra sin situation är precis det du säger- styra upp livet :)

    SvaraRadera
  2. Jag slutade röka minst två gånger per år tills jag lovade mig själv att jag ska få snusa livet ut utan att bråka på mig själv.
    Det har gått säkert nästan7år nu skulle jag tro, kan tjuvröka nångång ibland utan att det gör något. Snus är nummer 1 och nummer 2 kan man alltid vara utan. Det är bara att fimpa nu, även om det är motigt. För övrigt så låter du väl som dom flesta andra gör "hihi"
    Vi är "bara" människor och ALLA andra tänker i stort sett lika som du :)

    SvaraRadera
  3. hehe tack för era kommentarer. Skönt att få spy ur sej ibland ;) Ja, jag ska verkligen fimpa... hitta på nåt vettigare att göra. Snusa funkar inte, har redan provat...hehe.
    Förövrigt är jag väldigt nöjd med mitt liv, kunde man bara skippa alla onödiga saker och onödiga val i livet vore det ju perfekt, MEN... som du säger Pia, man är ju bara människa. Å ja Cecilia, visst är det som du säger oxå! :)

    SvaraRadera
  4. att känna sig nere ses som något positivt i Japan...där ser man t.ex deppressioner som ettt stag framåt i sin utveckling och en chans till självrannsakan som leder nån vart. Det är ett intressant sätt att se det på för här i Sverige är man ju snarast lite misslyckad om man känner sig nere och inte är på topp för tillfället.
    Kram och lycka till med nya livet=)

    SvaraRadera
  5. JAg känner mej inte speciellt nere, egentligen... snarare arg och irriterad på saker o ting ;) Så va anses det vara? höhö

    SvaraRadera