onsdag 10 mars 2010

Hos veterinären och premiär på nattjobb...

Lämnade in Signe hos våran veterinär idag, för kastrering. Hon öppnade ju dörren, själv, när jag vari Barcelona och var ute en helt natt, och givetvis blev hon ju dräkig. Men eftersom jag tror att ÄNNU en graviditet på lilla Signe skulle bli för mycket fick hon genomgå kastrationen ändå. Det blir ju som en abort, kan man säga... Känns jättehemskt när jag vet att det fanns levande bebisar i magen, men va gör man? Risken är ju att Signe stryker med... Väntar på att få hämta hem henne vid 14.30...
Dottie och Maja var också med, Dottie fick sin ett års vacc och så gjorde vet. en tandkoll, det gick bra, men fick lite skäll för Dottie har lite tandsten, vilket jag vet, jag har slarvat med tandborstningen, jag som var så duktig ett tag!!!! Maja var bara med för den sociala biten, och det gick så bra så! Maja baja har förövrigt kommit på att man kan vända upp och ner på hela vattenskålen, så det blir sjö på golvet... det roade hon sej med 3 gånger igår! Jag var däremot inte LIKA road... Hrm!!! Men det är klart, den lilla söta perfekta valpen måste ju göra nåt hyss höhö....
Nu har jag vilat mej en stund på förmiddagen, inatt går jag på min första natt. (har jobbat nätter förut, så jag vet att jag funkar nattetid hehe) ska slänga ihop lite Lunch och ge mej ut med hundarna... Ikväl blir det också första Core passet, spännande!

2 kommentarer:

  1. Maken till fertil katt har man då aldrig sett :S

    SvaraRadera
  2. Näe, och hon som heller inte borde få barn, alls! Men nu är det slut på det, och jag hoppas allt har gått bra... Per är iväg och hämtar henne nu....

    SvaraRadera