torsdag 27 augusti 2009

En onsdag...

Å just denna onsdag började med en ordentligt blöt och lång promenad... närmare två timmar släpade jag och Jenny runt våra hundar i skogen.... Det regnade så mkt att när jag böjde mej ner för att plocka några kantareller forsade vatten ur min luva på regnjackan...puh!
Idag gjorde vi dessutom en otäck upptäckt.... Vi hittade en stor grå sopsäck... och med tanke på den fruktansvärda stanken kunde det inte vara annat än nåt ????? dött i den...
Men tanke på alla filmer man sett, och hur sjuk våran värld ofta är så var faktiskt första tanken som slog en att det kanske skulle ligga kroppsdelar i??? Tillslut gick Jenny fram med en pinne...(Medans jag höll hundarna) och försökte peta isär säcken så man kunde se vad som var i...
Efter mkt bortpetande av larver och skalbaggar kunde tillslut delar av ett rådjur skymtas...
VARFÖR LÄGGER MAN SÅNT I EN SOPSÄCK???? Det var självklart en lättnad att se rådjursköven sticka fram, men man kunde ändå inte sluta undra varför nån gjort så???
Mkt konstigt, och otroligt äckligt och olustigt....

Annars har dagen haft trevligare innehåll....
Kellie och jag har varit på spårkurs, och Dottan har varit med på sin kurs för första gången. "Valp-agility", och dottan hade nog hellre stannat hemma, men JUST DÄRFÖR ska vi gå denna kurs! Redan på slutet av kvällen var hon faktiskt mer avslappnad... Så jag har goda förhoppningar... ska även "spä på" med lite mer miljöträning, och "ensamträning" dvs att vi ska göra nånting UTAN dom andra... tex. bara promenera en sväng, eller åka till stan.. ja, vad som helst. Det är tyvärr lätt att glömma bort när man har några stycken, och dom flesta funkar ju oftast bra i sällskap med varandra.. Det mest önskvärda är ju dock att alla ska känna sej trygga med MEJ!!!!! Pixie och Fly är det ju inget snack om, och Kellie känns riktigt Social jämfört med Dottie hehe.... Så kellsan har verkligen gjort framsteg. Fille, ja han funkar ju BÄTTRE utan dom andra, det blir inte sånt ståhej och han behöver inte tänka på mer än att hålla koll på mej.

Mitt söta lilla monster! Tänk vad tiden går fort...

Ja, den här kursen ska nog göra susen! Plust att matte verkligen kommer skärpa sej när det gäller social och miljöträning... Man tror ofta att man är duktigare än vad man är. Och visst har jag haft med Dottan på det mesta, men ALLTID i sällskap av dom andra. Lilla "Mira" kommer inte få det lätt! ;) Man lär sej alltid av sina misstag, och alla hundar är verkligen OLIKA! Jag måste tänka mer på att träna valparna SJÄLVA!
Annars är jag ganska duktig..hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar