måndag 3 augusti 2009

Viltspår och annat...

Hej och hå!
Igår hade vi en sista liten träff med gänget som gått viltspårskurs. Vi skulle alla få gå spår som var i klass med ett anlagsprov. Det gick klockrent med pixie, det gjorde verkligen det! Jag är så stolt över min lilla hund, å det ska bli grymt kul att komma igång med tävling sen. Jag hoppas att det blir anlagsprov snart, och att vi klarar det såklart, men det tror jag!

Annars är allt bra med vovvarna, jag tränar dottie på visitation varje dag, kollar tänder, osv. Har även haft lite ringträning, hon är så duktig!! Om hon bara kunde tappa sista tanden nu så!! Annars får ja väl beställa tid hos veterinären, men jag hatar att behöva söva djur, så slitter jag är jag väldigt glad. Ganska ofta har vi besök av den här lille mannen!

Han har kommit på hur kul det kan vara att leka med vovvarna, o dom i sin tur att upptäckt att även denna lilla krabat kan hålla i roliga leksaker och kasta runt med dom, han gör det dessutom extra roligt och extra "vilt".

Att krypa över en pip-leksak kan bli en otroligt rolig lek. Hundarna väntade med spänning på att pipen skulle komma ut igen hehe....

Nu ska ja käka frulle, sen ska ja ge mej ut på några skogssvängar. Måste även ringa till strömsholm eftersom jag inte fått tillbaka pengarna som ja skulle. O sen ska ja kopiera Flys stamtavla så att jag kan skicka iväg orginalet till SKK för avelsspärren, så att jag kan få pengar från Agria... puh. Men ja tänkte att jag kan ju behålla vaccinations intyge och kopiera stamtavlan, då borde ja väl få tävla eller???? Det ordnar sej nog...

/Vickan






2 kommentarer: