söndag 9 augusti 2009

Dagens resultat... och lite bitterhet...

Ja, kära vänner... vilken dag!
Dagen gick kanske inte riktigt som planerat.... men.. såhär blev det iaf...
Dottie, som ju är en riktig skönhet, kom på att hon minsan inte ville bli hanterad på bordet... vilket resulterade att hon placerade sej som 3e bästa valp... (av 3)
När jag går ur ringen hör jag hur domaren säger till en domar-aspirant (eller va det heter)
"Ja, den där valpen var ju finast, synd att hon inte kunde uppföra sej, då får man hem och träna, men ja, hon var verkligen finast" SUCK... Nu ska det tränas som bara den inför ny/norrköping...sådär får hon inte hålla på! Här kommer iaf kritiken:
"Vackert välformat huvud med fantastiska öron. Bra hals, väl utvecklad kropp, bra vinklar. Mycket fina tassar, välburen svans, rör sej balanserat med bra steglängd och resning. Behöver ring/bordsträning"


Jag köpte en rosett åt henne, bara för att jag blev så sur..hehe. Självklart inte på henne, utan snarare på mej som inte tränat tillräckligt...??


Kellie och Fly väntar i vagnen...

Kellie skötte sej skapligt, idag lyckades jag få upp svansen några sekunder... men så fort det fladdrar till i nåt tält eller dyl. så blir hon jätte störd av det... en 2a idag igen, med fin kritik, som vanligt.... men nu blir det inga fler utställningar på ett tag... bara några små inoffar i höst kanske.. (utomhus)
Hennes kritik löd:
"Bra huvud. Stora runda ögon, välplacerade öron med bra storlek. Bra hals, bra kropp, ngt lågt ansatt svans. Bra vinklar, rör sej med bra sted men är inte bekväm i dagens situation, därav priset"
Fly däremot skötte sej utmärkt, som vanligt. Och eftersom det här var tänkt att bli hennes sista utställning... (iaf officiellt) så är jag väldigt nöjd med dagens resultat. Spec med tanke på att jag inte ens tänkt tävla med henne från början! Hon blev 3e bästa tik i öppenklassen med följande kritik:
"Utmärkt storlek, vackert välformat huvud. välplacerade öron, bra hals. Ngt framskjutna skulrdor. Välkroppad med utmärkt kors. Fin svansbåge, goda vinklar, rör sej bra. Ngt ullig päls" Domare på samtliga hundar var Ann-Christ Johansson

Här är Fly, vid sin "pristavla" det är alla priser hon samlat på sej genom åren. utom Dottans nya rosett, och en BIR-valp och HP är kellies. En kul grejj att samla alla priser på ett ställe, spec med första hunden, även om det är lite töntigt kanske, men jag är STOLT över min hund. Även om hon aldrig blir SUCH.
Vi har åkt runt på många utställningar, många inoffar här i kring. Ofta med väldigt bra resultat som BIG 2 osv. Hon är min lilla älskling, med eftersom hon inte ska gå i avel kommer hon troligtvis inte ställas mer. Nu kära ni ska ja åka och jobba i värmen... puh. Och ja hoppas på större framgång nästa helg med Dottan, då ni!
/vickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar