tisdag 4 augusti 2009

Sluta röka - Försök nr: 357

Ja, jag försöker alltså sluta röka... igen.
Jag har inte rökt sen igår kväll. Första dagen går ju iofs oftast bäst, då är man som mest taggad, även om det känns jobbigt... Men man är ju en mes om man inte klarar en dag. När det däremot börjar närma sej en vecka börjar det bli riktigt jobbigt... Men denna gång känner jag mej lite mera bestämd.... Jag räknade lite på ungefär hur mkt pengar jag på ett år lägger på cigaretter.. Jag tillhör ju inte den storrökande sorten. (längre) Så i dagsläget kanske jag skulle lägga 6-700 på cigaretter per år...(jag röker billigast möjliga cigg oxå) Men så tänkte jag... om jag rökte dyrare märke, typ 50:- och 2 paket om dagen, då skulle ja röka för 36.400:- per år!!!!!!!!!!! Det är ju helt sjukt vad man betalar för nåt som inte ens är bra för en... man kanske till och med betalar flera hundra tusen för att bli SJUK?!?! Jag måste verkligen sluta... jag måste!!! Jag vet inte hur många KOL patienter jag tagit hand om... och ändå blir man inte avskräckt?? Snacka om avtrubbad...?

Jag kommer dock "feströka" till en början.... jag kan inte vara för hård mot mej själv... Det är tillräckligt jobbigt som det är nu, med arbete,husrenovering och allt annat som måste bli gjort.
Jag ska helt enkelt avveckla min "vardags-rökning".... och eftersom mina utesvänger inte blir allt för ofta kan ja tänka mej att jag säkert kan låta bli helt till slut.... vi får se...
Jag återkommer....
/Vickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar