tisdag 11 augusti 2009

Tyck synd om mej....??

Nä, det behöver ni inte göra... men jag känner mej lite ynklig.... varför ska JAAAAAAAAAAAG behöva bli sjuk när jag äntligen får vara ledig??
Jag och syster var iaf ute i skogen i dag, o kollade lite efter svamp. Vi tog bil dit,(med 4305 hundar i bilen och enb bebis...det kändes fullt iaf) och gick inte allt för mkt, men jag blev anfådd av ingetting... Nä, jag är verkligen inte på topp, och det känns extra mkt nu på kvällen...
Ibland är livet så orättviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiist....
Men jag vet, jag är en tönt som klagar över lite snuva och halsont... det finns dom som VERKLIGEN har det sämre, så jag ska inte klaga. Men ändå.... jag blir aningen bitter.
Syrran har iaf passat på att träna dottan i lite "bordsträning" och visitation, det gick skitbra... måste träna pooooooooositivt, hon tycker ju att det är obehaligt, så mitt mål är självklart att hon ska tycka att det är helt ok att bli hanterad.
Så hoppas ja på bättre uppförande i helgen. ( Ja, det var ju inte SÅÅÅÅÅÅÅ illa, men det gick ju inte att hantera henne)

Annars sitter jag mest och gör "provparningar" på Kellie.... (på skk's avelsdata)
Och längtar efter min första kull!!! :)
Men nu ska vi sova, gonatt me er, jag hoppas jag mår bättre imårrn.
Måste komma ihåg att ringa doktorn och be om förnyade recept på div mediciner... puh

2 kommentarer:

  1. Jag tycker synd om dej!
    Har du bokat tid för patellan med kellie än?

    SvaraRadera
  2. hehe, bra! Nä, får väl göra det så fort det blir löning! Trodde hon hade börjat löpa... men det verkar inte så...Pixi har ju precis löpt, och Fly började tidigare.. vet inte om det var pixi som satte igång... tyckte kellsan såg skum ut.. "Down stääärs" Men det verkar inte bli nåt... puh! Annars blir det inga puppisar i höst...

    SvaraRadera