onsdag 19 augusti 2009

Spår-dag!

Myggor? Tillräckligt...
Ja, nu låter det som att vi har varit ute i skogen hela dagen, och så är det ju inte riktigt.Jag och Jenny begav oss ut i skogen vid 9-tiden imorse. Vi la spår åt hennes pumi, Siri. 1 kort "motivations-spår" och ett till liiite längre. Sen la vi 3 korta spår, ett till Kellie, ett till Fly och ett Dottan som ja hade tänkt skulle få prova på spår för första gången. Sen la vi även ett lite längre med några vinklar till Pixan. När det var gjort tog vi oss en liten skogspromenad med hundarna, och sen var det ju bara att vänta på att spåren skulle få ligga en stund. Eftersom det bara är Pixie som är van spårare så lät vi dom inte ligga så länge, vid 13-tiden gav vi oss ut i skogen igen.
Pixie har inte problem med att komma fram, trots sin lilla kropp. Har man bara tillräckligt med vilja så går allt!
Siri, som efter en liten "olycka" fick ha tassen i plast me strumpa på!

Spårningen gick dock bra ändå!

Fast Fly tyckte allt att det där med Klöv var helt onödigt, den är ju ÄCKLIG!!! ;)

Dottie jobbade på bra... iaf i början. Men tålamodet växer med åldern!

Kellies självförtroende bli bättre och bättre för var gång! Idag var svansen uppe och spårningen gick riktigt bra!

Kellie som ju är lite försiktig innan hon SÄKERT vet att det hon gör är rätt, har verkligen växt! Hon jobbar mkt snabbare och säkrare nu. Flys intresse för vilt och snårig skog är väl inte sådär jättestort, men hon spårar faktiskt, även om hon stannar och ger upp vid minsta "hinder". ;) Klöven kunde hon dock vara utan, hon hade nog uppskattat en hög med leverpastej mer! Lilla Dottie som fick prova på spår för första gången var riktigt duktig! "Uppsparket" underskötes länge och väl... sen började hon smått att arbeta sej framåt, det gick riktigt bra... tills hon nog tyckte att hon hållt på tillräckligt och la sej ner för att börja smaka på skogen och alla dess kottar och barr. Nästa gång ska jag lägga kortare, idag var det inte spec långt, men förmodligen tillräckligt långt för att få en valp att tröttna... Bättre att göra kort, så hon inte hinner tröttna/ge upp. Pixie spårade bra, men hon var faktiskt lite förvirrad idag, men det var även spårläggarna (!!!) Hon tappade bort sej lite, självklart hittade hon dock tillbaka. Det är möjligt att nåt vilt passerat medans spåret fick ligga till sej. Dessutom var det väldigt varmt och torrt, vilket ju gör det svårare. Jag är iaf nöjd med dagens resultat, och vi ska komma igång med våran lilla träningsgrupp igen!

NU TILL DAGENS BÄSTA NYHET:
Eftersom jag lyckats få så mkt plus timmar kommer jag bara jobba mina 2 helger i september, dvs 4 dagar. Sen ska jag vara ledig HELA månaden!!! Det har löst sej med bemanningen ändå. (utan att behöva ta in vikarier dvs) THANK YOU! Det förtjänar jag verkligen! Och jag är faktiskt hällre ledig en månad än att jag får pengar nu, och fortsätter att jobba som vanligt.. det ska bli så GÖTT att vara ledig!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. JA jag ser frameotattdu ska vara ledig. Får vi också upp staketet runt din gård kan vi ju ha det riktigt trevligt medalla vovvar eller vad säger du?

    SvaraRadera