torsdag 13 augusti 2009

Vardag hos en numera konstant soff-liggande matte...


Ja, såhär ser min vardag ut, och har sett ut under de senaste dagarna...
Här ligger jag, antingen i sängen, eller på soffan... med alla mina vovvar bredid, eller oxå som ni ser, på mej. Bilden ovan är ett tydligt exempel på hur jag har sett världen under de senaste dagarna... Den består av en svart blöt liten nos, som ständigt vill pussa och pussa på mej, och förmodligen undrar varför jag bara ligger som jag gör...

Ibland har dom bytt av varandra... kanske för att jag ska få mer omväxling i min tråkiga tillvaro...

Endel har övervakat mej från ovan...

Andra har legat bredvid mej... Å Fille verkar inte ha några större problem med att slappa på en soffa hela dagarna....
Jag har även ägnat min tid åt att studera katten, Signe... Som jag tycker blir allt tjockare... Men det känns som att jag sagt att hon ska ha ungar i snart 4 månader??? Dom borde kanske ha kommit ut vid det här laget... eller? Annars kommer dom nog i de närmaste... Skulle inte förvåna mej om hon passar på när vi är borta i helgen. Å ja, på tal om helgen... Denna helg har jag längtat efter hela sommaren... min första hel-lediga helg som jag ska få åka bort, och spendera en natt på hotelrum. Lovely! Men va händer, klart man går och får VÄRLDENS största allergiska-reaktion på det där förbannade gråbo gräset!!!=%?=%?=¤)%)%¤#¤%=?)%
Jag har iaf fått min medicin idag, finfin nässpray och div piller. Funderar på att inhandla lite Viscotears till ögonen imårrn oxå...
OCH, nu ska ni få höra!!!!!
Jag har ju länge undrat hur mitt schema kan gå ihop. Jag ska ju jobba 70%, men det känns ju somi ja bott på jobbet... Jag har i princip varit ledig EN dag i veckan hela juli och har hela tiden tänk, det här kan inte stämma?!
Hela tiden har dock folk sagt att det bör stämma, eftersom ja hade färre timmare i både juni och augusti så jämnar det ut sej med att arbete i juli... men SÅ lite timmar hade ja väl inte i varken juni eller augusti??? Nä, jag börjar räkna... och såhär illa är det: (Fick det bekräftat idag)
Jag har jobbat 90% istället för 70% hela sommaren, MEN, jag har fått betalt för 70, så nu har ja nästan 90 plus timmar att göra av med... WHATA FUCK?!?!?!?!??
Det jobbigaste av allt är att det typ vart uppdelat så sjukt så i juli har ja väl jobbat 120%... Jag som tyck att det känns så sjukt mkt, och det har ju varit helt fel oxå.... Men det känns gött att veta att man hade rätt. Nu beskyller ja ingen för detta, det är uppenbarligen nåt som bara blitt fel nånstans, det ordnar sej. Men lite tur kanske jag kan jobba rätt soft i höst istället? (Och ta ut mina timmar så istället)
Jäjä, det ordnar sej väl.. Känns bara så himla skönt att veta att jag hade rätt.
PUH!
Nu blir det bingen, hoppas på bättre allmäntillstånd imårrn, för då blir det packning och fixning inför Ny/Norrköping och mitt HOTELRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUM som jag längtat efter hela sommaren!!!! (Ja, det är inte lätt att komma iväg på mkt annat när man har 5 hundar och 3 katter, och har arbetat konstant) Man får vara glad för det lilla! :)

1 kommentar: