tisdag 1 september 2009

Hoppsan...

Det har gått en vecka sen jag skrev sist.... Nu har jag äntligen börjat på min efterlängtade ledighet!!!! Gårdagen ägnades åt promenader,lite svampplockning samt "måndagsträning" på klubben....Igår fick Kellie och Dottie följa med. Kellie fick ta några hopp å nån tunnel på plan, men sen kom det så mkt folk, så då blev det mest miljöträning för hennes del... Dottan var oxå med, mest för miljöträningensskull men vi var med på det lilla "Träningspasset" som alltid håll av nån en stund varje måndag... Vi körde lite kontakt övningar, hundmöte osv.... Dottan tyckte det var liiiite otäckt med alla nya vovvar o människor, men svansen var snabbt uppe och det var nog inte så farligt till slut. Kvällen avslutades med en föreläsning om hundmassage och stretching, jätteintressant, tyvärr kunde ja dock inte stanna på hela. Jag har bestämt mej för att få lite mer struktur och ordning på min hundträning. Därför har jag kommit fram till att jag bara ska ta med några åt gången på våra träningskvällar. Kellie och Dottie fick gå tillsammans eftersom dom inte kan så mkt än, kombinationen med DOM två är ju inte jättesmart när det gäller miljön, MEN jag hade inte ute dom på plan samtidigt. Annars hade det ju varit bättre att träna miljö för dottie med tex. Fly, som inte är rädd för nåt. Men annars tyckte jag det var den smartaste lösningen, för nästa gång tar jag med Pixie och Fly, å då kan ja göra agility mer koncentrerat...
Idag blir det spårkurs för Kellsan, och imårrn blir det Valpkurs för Dottan, så det blir mkt för dom den här veckan... Men det är bra, för träning ger resultat, GUUUUUUUUUUUDARS vilken skillnad det är på Kellsan nu för tiden!
Snart får vi hem lilla Mira oxå, bara en dag kvar, sen är det tooooorsdaaaaaaaag!!!
Jag kommer lägga upp bilder så snart som möjligt! :)
Annars är allt bra, jag mår bra, hundarna mår bra, Fille-pille var ute och plockade svamp igår, samt åt upp 400 myggor... Han har inte blivit halt nå mer, tack o lov... ett tag var jag ju nästan orolig att han börjat få Artros lr nåt....isch...Men Fabbon mår bra, tänk.... i Feb blir han 7 år!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar