torsdag 17 september 2009

Oj va roligt det är...

Att göra "hemgjorda" saker! Ja, jag brukar ju baka bröd och ibland om de behövs även söta bakverk till kalas å annat. Men brödbak är ju annars nåt som ligger mej väldigt varmt om hjärtat. Idag har jag dock blivit nykär i inläggningar! Idag har jag nämligen för första gången i mitt liv lagt in gurkor. Dessutom FINA å hemodlade av min vän Anneli! :) jag fick en sån kick av det här så bestämde mej även för att prova på att göra rönnbärssylt och ev gelé. Så idag har jag "skördat" rönnbär under en promenad med hundarna. Dom har blivit rensade och ligger ny i frysen för att bli lite frostbitna! Så imårrn blir det syltkok! Dessutom ska ja hämta lite mer gurkor hos Anneli! För eftersom jag blev så nöjd med mitt verk idag var ja självklart tvungen att ge bort typ alla burkar ;) Så ja hoppas verkligen att det kommer smaka bra sen.. annars får man väl skämmas hehe...


Mina fina fina gurk-burkar! Passade även på att lägga in lite lök...

Nåväl, nog om det. Nu kommer lite bilder från gårdagens "bergsklättring"! Lilla mira är för liten för sådana aktiviteter så hon fick stanna hemma... ja, man vill ju inte att lillhjärtat ska ramla ner nånstans! Men dom andra hade skojj o några fina bilder fick jag oxå!

Fin bild på Dottie, eller hur?!

Å denna bild på Fly är helt underbar!

Kellie spatserar på kanten...

Dottie är en riktig pudding!


Mina fina älskade underbara tjejjer!
Åh... hösten är väl bara så LOVELY!!!!
Imårrn ska jag nog baka lite bröd oxå... mitt i all syltning o jag vet inte vad!
Man får ta vara på energin när man har den..hehe.. För hos mej går den ofta i perioder!
vi hörs!



2 kommentarer:

  1. Ja men så har du ju oxå fått ett bra schema denna månaden...eller? Det är verkligen bra att du får vara ledig efter allt slit i somras. Njut mer vet jag!!! Och lämna gärna fler burkar på min trapp när du nu ändå njuter av tillverkningen=)

    SvaraRadera