tisdag 1 september 2009

Äntligen ledig, och äntligen är hösten på gång...

Ja, nu tycker väl alla att jag är BRA dum som längtar efter höst? Men sådär väldigt trevligt har man inte på sommaren när man är allergisk mot det mesta som har med sommar att göra
Hösten däremot är trevlig... Kall frisk luft, och inge skit i luften.. Ja, förutom alla avgaser och div. gifter vi släpper ut. Men det finns INGET som går upp mot en kall,solig och FRISK höstdag!!!!
Dessutom kan hundarna ägna sej mer åt vilda aktiviteter som tex. "Springa fram å tillbaka 150 gr och se allmänt dum ut" När det inte är så varmt ute längre.... Idag hade vi roligt sällskap i form av korven/Tjorven och Naira!


Först är det lite uppladdning....
Sen bär det av...
inte helt lätt att fånga på bild...
Kellie tycker nog att dom andra har dålig kondis???
Själv är hon på "topp" hela tiden!
Hon är väldigt snabb... Inte helt lätt att hänga med,
Dottie tar i så hon nästan går av på mitten???

Tillslut blev det en papillon-krasch!!!
Naira till vänster, Den vita "sudden" till höger är Fly,Kellie och Dottie!


Skoj värre vare! Men oj så tröttsamt... Allihopa låg väl som sträck efter golven när vi kom hem. Då kunde "mattarna" passa på att smaska i sej några kantarell smörgåsar!
Gött värre! Idag fick jag oxå besked om att vet.bes av Lilla Mira gick bra, allt UA! Fick även Chip och Vacc såklart. På torsdag ska vi hämtaaaaaaa!!! :) Nähej, nu sitter jag här igen.
Måste sova, och MÅSTE skärpa till mej... När vi får "smått" i huset igen finns det inte tid för sovmorgon...bah..

2 kommentarer:

  1. Haha, vad härligt med ett helt hav av småhundar som kutar runt som idioter... Ja, jag var i lägenheten igår och det såg ut som kriget där. Så tre veckor från nu är den förmodligen färdig, då får ni komma när det passar er :) Jag håller med, hösten är underbar. Det enda jag kunde vara utan är mörkret på eftermiddagarna, annars finns det ingenting negativt alls!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte ett dugg allergisk om vi nu inte tänker på Nickel. Trots detta är hösten allra BÄST även om jag tycker att alla årstider har sin tjusning ( fast November & Mars kunde kanske bytas ut mot något bättre). Lycka till med valpen.
    Lala

    SvaraRadera