lördag 26 september 2009

Inoff i Lindesberg 090926

Ja, jag släpade mej faktiskt iväg till Lindesberg.... och som ni kan se är jag glad för det! Fly blev BIR med HP, och konkurransen var inte att leka med! Det var fina flickor, 2 tikar från Labellaci; Afrodite och Ophelia, och sen Pearl Collection Ametrin, rara allihopa, så ni kan tänka er att jag blev glader när min lilla Flajsa vann! Idag var hon dock på hugget, visade sej riktigt fint och såg verkligen ut som "ja, jag är snyggast, JA VEEEEEEEEET" å då brukar det gå bra! :) Här kommer Flisans lysande kritik:

"Mycket feminin, utmärkt storlek, mycket bra proportioner, fint huvud och uttryck. Välplacerade ögon och öron. Mycket fin läpplinje. Normalt vinklad runt om, välformad bröstkorg. Mycket fina tassar, rör sej med mycket bra steg runt om, bra päls, utmärkt temperament"
Domare Sara Nordin

Det var inte dåligt det?! :) Som ni ser var det inte bara jag som tyckte Fly Showade bra idag! Hon var helt såld på Flys ansikte, spec läpparna... "wooooow vilka underbara läppar, sådär perfekt runt om...." nånting... Ja, det är första gången ja har hört nåt sånt, men jag själv har alltid tyckt att flisan har en underbart söt liten mun! :)

Å Dottie då....
Jo, inte tyckte hon det var skojj att träffa domaren inte... men GUUUDARS vilken rar domare, jag är så glad att ja åkte, för hon tog sej verkligen tid för Dottie, och jag fick träna en hel del på bordet, tills hon blev skapligt lugn... Så jag är så nöjd! Nu är det bara att fortsätta träna och hållas med folk! Förövrigt så glömde jag kameran, som vanligt. Men här kommer iaf Dottans Kritik:

"Mycket feminin tikvalp med bra storlek och proportioner. Fint huvud och uttryck, välburna öron, välplacerade ögon. Normalt vinklad runt om. Mycket fina ben och tassar. Rör sej med fint steg och bra resning. Bra päls, behöver träna sej på att vara mer tillgänglig men är väl värd att lägga ner arbete på"
Domare Sara Nordin
och självklart kommer jag lägga ner mkt arbete på Dottan, det är hon värd. För med denna snygging VÄGRAR jag ge mej!!!!
En annan rolig sak idag var att ingen hund var väl gladare än KELLIE!!! Hon var helt i gasen! Ville hälsa på massor av hundar, hälsade på Titti och gänget från Labellaci osv... Jag är väldigt förvånad, MEN självklart glad! Det känns ju bra för framtiden... Mira var oxå med, och hon skulle nog inte ha några som helst problem med att visa sej i ringen, hon ville gå in flera gånger, hon tyckte nog att hon oxå kunde springa minst lika bra som alla pudlar o allt annat som rörde sej i ringen. Den hunden, ja säger bara det... DEN kommer bli nåt!
TYVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRR.... kunde jag inte ställa upp i BIG finalen då vi var tvugna att åka hem... Per skulle jobba.. jag vänta o vänta o vänta... och trodde jag skulle hinna... men i sista stund insåg vi att det var kört... tyvärr, och jag vill inte spekulera i ev. resultat... BLÄ!
Men annars är jag självklart nöjd med dagen, framförallt med Dottans framsteg och den mkt trevliga och snälla domaren Sara Nordin, henne ska vi lägga på minnet!
å ja.. imorse hade jag ingen feber... men det har jag dessvärre fått nu...
Så nu blir det soffan... adjöken!

4 kommentarer:

  1. Stort STORT grattis till dagens BIR vinnare "Fly". Det var ni värda! Många kramar från oss på Kennel Labellaci.

    SvaraRadera
  2. Grattis !!!!!!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att Dottan skööte sig"bra" men roligast av allt kankse var Kellies glada upptåg...

    SvaraRadera
  4. Hej Vickan!

    Vad bra att det är fint med Mira!
    Jag (Angelica) höll precis på med en ny banners. Därför råka jag skriva "föning", hehe inte meningen! Tack ska du ha för att du sa till! :) Många kramar!

    SvaraRadera