måndag 30 november 2009

Snor...

"snor.... Snor smakar gott" Som min lilla kusin en gång sa. Jag vet inte om jag håller med om det. Men snor finns det iaf här, i överflöd. Bortsett från snoret och allergin jag har just nu så mår jag väl "bra". Ikväll ska ja jobba för första gången på 2 veckor, förhoppningsvis känns det OK.
Alla kattungar verkar må bra, så även kattmamma Signe. Den förstfödda verkade ha blivit aningen ihop tryckt vid födseln då dens bakben var vända åt fel håll, alltså bakåt. Till en början verkade han inte kunna ha dom åt "rätt håll" och ja blev ju lite orolig över det hela... Men ju längre tid som gick destå mer rätade den ut dom. Idag ser han/hon normal ut :)
Jag har försökt att se kön på dom, men det har varit lite svårt, dom är ju så sjukt små just nu.
Så på den frågan får ja lov att återkomma. På tal om nåt annat än katter så kan ja berätta att Mira nu är anmäld till MyDog 2010. Tyvärr gick det bara att anmäla på söndagen, då lördagens tävling tydligen hänger ihop med tävlingen den 7e, vilket gör att Mira inte fyllt 6mån dagen innan. Synd, men men... det kanske räcker med en dag. Jag ska även anmäla till en tävling helgen efter, i katrineholm... en valputställning, det ska bli kul det med :)
Dessutom ska ja berätta att jag har en hane på ingång! Japp, nu har det tillslut blivit så. Han ska dock inte bo hos mej, utan hos min vän Linnéa, däremot är jag delägare, så vi äger honom till hälfen var helt enkelt. Kan de bli bättre/Smidigare? :) Mer om lilla Theddy kommer jag berätta inom en snar framtid...
Jag har föresten fixat nåt som heter Google Analytics.. den räknar besökare osv. Jag hade ju det förut, men ja trodde att det här var bättre... fast det verkar vara precis likadant som det ja hade innan... Den räknar besök per dag, allt som allt, plus unika besökare. hur länge folk är inne på sidan, vilket land dom är ifrån.. osv... ja lite intressant är det ju, men det var inte bättre än tjänsterna jag har från Susnet. Men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar