torsdag 26 november 2009

Äntligen...

Börjar jag nog känna mej lite bättre!!! Vilket ju verkligen är på tiden...
Jenny kom förbi idag och tog med Pixie,Kellie och Dottie på en långpromenad, tack tack snälla Jenny. Kan säga att det var behövligt. Fly är ju glad om hon slipper gå ut alls i dessa "slaks-tider" så hon fick stanna hemma. Hundarna har varit som galna här inne, jag har försökt underhålla dom med ben och lite "godisgömmning" men mer än så har det inte blitt. Så det är inte konstigt att det spritter i benen på ett gäng hundar som är vana att gå längre än utanför dörrn för att göra sina behov. Dessvärre blev dom så skitiga, och har blivit ändå under som senaste slask dagarna så jag fick ta mej i kragen och stoppa ner alla 3 i badkaret. Det gick bra, jag överlevde.. puh. Men tack o lov för mina badrockar, utan dom hade det varit lite jobbigt...
Förövrigt är det ju dags att plocka fram julpynt... blir lite deprimerad när jag ser att det inte passar i vårat hus just nu. Det står saker överallt... vart ska ja kunna ställa en stjärna eller stake? Bredvid spiklådan och verktygen i köksfönstret? Eller kanske på alla möbler som är uppstaplade i ett av rummen... hm.. Jag hoppas verkligen att bänkskivan och resterande prylar som vi behöver till köket kommer snart, så vi kan få skaplig ordning till jul... Jag gillar ju ändå att pyssla o pynta till ju.... så lite jobbigt känns det faktiskt..
Nu är Husse iaf på promenad med Fille... jag sitter här med Mira i knät... funderar starkt på att lägga mej på soffan och vila en stund... för kanske kanske kommer ja blir frisk snart :)

1 kommentar:

  1. Du jag tänkte på det du sa om jägarexamen...surfade in på den här tjejens blogg och fann lite intervjuer med jaktnördiga tjejer...lite kul att slösa bort dagen med...


    http://jagarjantan.blogg.se/category/-intervjun.html

    SvaraRadera