lördag 28 november 2009

Signes ungar har kommit ut!

Mamma Signe med sina 4 ungar

Syskon-mys...

2 röda, en grå med vita tassar/nos/bröst och en Svart med vita tassar.
Ja, igår kväll bestämde sej ungarna för att titta ut! Jag är så lycklig över att jag fick vara med! Förra gången fixade signe allt själv, men denna gång verkade de som om hon ville att jag skulle vara med. Vi tittade på Idol... Jag hörde att hon jamade väldigt och "pratade" mkt... ungefär vid 22-tiden fick jag bara en känsla av att nåt var på gång. Jag gick ut i hallen för att titta var hon var... gick in i badrummet, Signe följde efter, la sej i en bur som ja gjort iordning där, och liksom tog isär benen precis som att hon ville visa "det är dags". Jag såg att det var blött, och nåt på G... Jag tänkte först att hon ville vara lite själv, men så fort ja gick ut sprang hon efter, hon verkade helt enkelt vilja att jag skulle vara med. Första ungen var plågsam att få ut, hon vände sej i smärtor och skrek innan den ploppa ut, andra kom ganska snart efter, det gick väldigt smidigt. Tredje hade hon lite svårare med, och när den fjärde skulle ut var hon helt slut. Jag tror det var en ganska jobbig förlossning, jag fick "hjälpa" till med lite navelsträngar och att försiktigt få ut den sista efterbörden. Jag fick även torka rent runt munnen på den sista ungen... Det var som om hon inte orkade det sista... när efterbörden väl var ute tog hon snabbt hand om sista ungen och tvättade den ren. Så 4 underbara små ungar blev det, alla verkar må bra idag, å så även Signe. Dom har flyttat ut i hallen där Signe har nära till Mat vatten och Toa. Hon verkar trivas med det. Jag har även ställt ett element vid "Boet" så det ska vara lagom varmt och gosigt för dom små. Det var helt fantastiskt att få vara med om en förlossning, även om det oxå var lite hemskt att se sitt djur i sånna smärtor. Nu känner jag mej iaf lite "erfaren" när det väl ska bli valpning i huset :)Kuben är numera storasyster... och vad hon tycker om det vet jag inte, hon ser dock inte speciellt nöjd ut på bilden, men så har hon ju en tendens till att se aningen sur ut jämt ;)

3 kommentarer:

  1. Gratulerar till kissemissarna...det är otroligt söta. Ska bli kul när de öppnar ögonen och blir sådär vilda och härliga då kommer jag och Aaron att hänga hos dig=)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till kisseungarna!
    Bra att du var med så mamma kände sig trygg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så söta & bra att du fick lite träning inför kommande valpningar.

    SvaraRadera