torsdag 29 september 2011

En liten uppdatering!

Ska börja o säga att jag hade tänkt slänga med lite bilder, men kameran var urladdad, så det sket sej. Kycklingarna växer o frodas. Häromdagen fick ja utöva första hjälpen på en av dom.. Av nån anledning hade den lyckats fastna med en tå.. nånstans, vet ej var?? Å slitit av en tånagel.. kraken.. det blödde rejält... Som tur var hade jag blodstoppande vadd hemma.. Å det gjorde susen. Nu är han/hon på rehab inne i huset.. ihop med sina småsyskon. Allt verkar gå bra i alla fall!

En annan nyhet är att inhägnaden av tomten är klar, samt lösdriften till fåren. Så det känns skönt! Nu kommer dom snart få flytta hit!

Imorgon flyttar kattungarna, till Håkan. Det känns både lite ledsamt o skönt på samma gång. Han kommer i alla fall få två riktiga kompisar... o rejält med bus o stök i huset... haha!

En sista nyhet är att jag igår hämtade två nytillskott till familjen.
Två Kaniner, Ja.. faktiskt. Mitt allra första husdjur var en kanin. En dvärgvädur som jag döpte till Snutte. Han hade en Fru också, som min syster ägde. Hon hette Smulan...
Jag har under dom senaste åren varit lite sugen på att skaffa kanin igen.. för dom är ju bara för söta.. Men det har liksom inte passat... Men nu tog ja tag i den saken! En dvärgvädurs hane vid namn Laban, och en lejonhuvad liten vit lurvig sak som jag kallar Lena...hehe. Hon är kritvit med röda ögon, ser nästan lite läskig ut... Dom är iaf skitsöta. Hittade dom på blocket till skänks, hos folk som inte hade möjlighet att ha kvar dom. Idag upptäckte jag till min stora fasa att lilla Lena hade SJUKT långa klor... det är fixat nu.. tack o lov. Men usch.. sånt mår jag dåligt av.

Funderar på att bygga rejäla boxar åt dom framöver, i mån av tid. Vill gärna att dom ska kunna gå ute oxå, till sommaren. Smart som jag är tyckte jag också att dom kunde få hälsa på varandra...Jag lärde mej fort att kaninhanar inte har speciellt mkt hyffs. Det tog en sekund för Laban att "sätta på" Lena...

Jag stog förvånad och tittade på spektaklet..
Min kommentar till det hela blev ungefär "Ja...ha... Det var ju inte speciellt väluppfostrat..Man kan ju hälsa först i alla fall?"

Å Henric sa ungefär..." Men, va trodde du skulle hända då"

Ja, så kan det gå.. HAHA.. men jag gillar ju djur, å att föda upp djur är otroligt spännande! Så ja, vi får väl se hur det där går...
Dom är otroligt söta iaf, speciellt lilla Lena, det är min favvo...
Jag återkommer med bilder snart! Jag lovar!


2 kommentarer:

  1. mmmmhhahahahahaha ja att du inte har lärt dig sen Snutte och Smulan de fick ju några barn!=) Får väl komma ut snart o hälsa på nya tillskotten=) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, men jag mindes inte att dom var så pang på rödbetan! Haha...

    SvaraRadera