torsdag 8 september 2011

Ledig dag...

Idag var jag äntligen ledig efter att ha jobbat 3 dagar. Alltid skönt med en helt ledig dag, som man kan ägna åt vad som helst. Anette kom över en sväng, vi fikade, scones med hemgjord marmelad, o kaffe... snacka lite skit höhö och hon lämnade av lite stolp... Stolp som vi ska ha till att hägna in hela baksidan som ju är ganska stor. Där ska det nämligen gå får snart! Ja, ni läser rätt. Vi ska skaffa får!!!! hihi! 5 pensionerade Gutetackor ska få spendera resten av sitt liv hos oss. Dom är i varierade åldrar, från 6 till 10 (har jag för mej). Här ska dom få käka gräs o äpplen, gå på lösdrift i eget litet hus... (fast jag kommer nog stänga in dom på natten.. jag är så nojjig) Till nästa år kommer vi istället för åkgräsklippare ha får som äter av på tomten, hur mysigt som helst, o mkt bättre för miljön. Så vi skiter i gräsklippar köp! :) Jag håller på o läser på om hur man tar vara på ull, funderar på att gå en kurs också. Det här ska bli SÅÅÅÅ spännande!!!

Tog mej en kvällsrunda med doggsen... Helt underbart väder, solnedgång, o härligt sval luft...

"dum hundarna" får gå i koppel... Maja stack för mej häromdagen, o drog efter en Hare. Det tog en bra stund innan hon kom tillbaka. Jag fick gå hem o lämna dom andra hundarna o springa ut i panik o leta efter henne.. tillslut kom hon, blöt,skitig o full i massor av frön... Dumma hund. Jag hade gråten i halsen. Det blir att träna i långlina! grrrrrr... Flame har ju selektiv hörsel när hon är med mej ;) Husse lyssnar hon bättre på...

Ni kan nog förstå att jag trivs där jag bor?

Nu har vi 9 kycklingar i "byttan"... försök räkna själva om ni kan? ;)

7 blandraskycklingar och 2 kinda kycklingar... en 3e påväg. Å det kommer som sagt fler... om några veckor.. Dom växer o frodas. Fjäderskruden börjar redan ta form. Dom äter,dricker, o skitar ner som bara den. Jag byter tidningspapper.. ja, väldigt många gånger om dagen. Tvättar ur mat o vattenskål o byter minst lika många gånger där med... Det är lite pyssel, men det är det värt!

Efter kvälls rundan o alla bestyr tände jag några ljus o slog mej ner i soffan.. Karln har redan gått o lagt sej.. Han hade tvspels maraton med sej själv inatt... o lyckades inte sluta utan blev sittandes hela natten. TOK! så han la sej ganska tidigt i dag.. Väldigt tidigt ;) Men jag unnar honom det, han har inte haft tid att sitta vid sin kära X-box på flera månader.... Så det var nog "behövligt" hehe...

Jag har det så braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

1 kommentar:

  1. Tack för igår, det var så trevligt :)Kycklingarna var ju bara för sööööta....men Flame är söööööötast;)
    Jag är så glad att ni vill överta mina härliga tackor, kan inte tänka mig ett bättre hem.
    Så du hade myskväll med vovvarna medan karl sov? ;) Du har det verkligen bra och det syns att du är lycklig <3
    Kram på dig!

    SvaraRadera