lördag 17 september 2011

Lite glatt... o lite ledsamt...

Idag bestämde jag mej för att låta kycklingarna få prova på lite utevistelse...
ville även prova o se hur hönsen skulle reagera...

Våran otroligt fina, vackra o riktigt snälla tupp!
Han tittade bara nyfiket på dom små... sen började han picka i backen ungefär som att han ville visa att "såhär gör man förstår ni..." Så himla gulligt...

Kycklingarna verkar stortrivas ute... dom började genast picka i gräset. Rulla sej, tvätta sej.. o undersöka området... Allt var väääldigt spännande!

Dom har ju blivit så stora! Tiden går så fort!


Fina dvärg Kochin hönan Anette!
Hon tyckte att kycklingarna var både spännande o läskiga...
dom fick inte komma för nära!

I början på veckan kommer det nya bebisar... Ska bli spännande o se hur många det blir! Alla ägg är befruktade så vitt jag kunde se när jag lös dom. Å det blir spännande att se resultatet...

En mindre rolig sak är att vi fick ta bort en höna idag. En av Dvärg Kochinen... En grå, som tyvärr verkade ha drabbats av "ungdjursförlaming"... Det är inte roligt. Men tar man inte bort dom så svälter dom ihjäl tillslut, så tyvärr måste man. För djuretsskull. Min älskade Henric fick den svåra uppgiften.. Men han fixade det. Å jag är otroligt tacksam. Jag har gråtit en skvätt... Ja, det gör jag alltid. Det är sorligt när djur är sjuka... Men såklart skönt för henne att slippa jordelivet när det ändå bara blivit plågsamt...

Livet går vidare....
snyft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar