lördag 3 september 2011

Inte på mitt bästa humör...

Nä, som sagt. Inte på mitt bästa humör. Å det finns några orsaker...
En är att kattungarna är 10 veckor, och alltså snart kommer att flytta. Jag har blivit sjukt fäst vid dom, det brukar jag inte bli, men det är verkligen mina små älsklingar. Så det svider, men man kan inte ha 6 katter heller. Tycker inte jag i alla fall, o inte när man har flera hundar också... Det blir för mycket djur i huset...

Paddy och Kapten Klös/Röd...
Mina små hjärtan. Snart kommer jag inte höra "åskan" på övervåningen när ni springer fram o tillbaka som galningar. Snart kommer jag inte behöva torka upp vattnet från vattenskålen som ni välter ut varje dag. Snart kommer jag inte behöva tänka på att stänga dörren till kontoret när jag hängt tvätt, så inte ni river ner allt... Snart kommer det bli väldigt väldigt väldigt TOMT här.

En annan sak som tynger mej, egentligen mer... Är att Hundarna rök ihop igår, o det händer ju såklart, men igår var det Flame VS Pixie... vilket inte alls funkar så bra. Jag vet inte ens varför Flame blev arg, men nåt var det iaf. Som tur var gick det bra, Å jag kan säga att den som inte sett mej arg kunde ha varit där då.. för då var jag ARG. Jag brukar inte svära, men då svor jag. Allt gick bra, som tur var. En hårtuss rök från pixie, samt några små sår (förhoppningsvis) som jag tvättat med jodopax. Ibland är ju såren värre än vad som ser ut, speciellt bitsår. Men det ska nog gå bra hoppas jag. Pixie var väldigt väldigt låg hela dagen igår... men idag verkar hon ha hämtat sej lite... Jag blev överöst med hatkänslor mot Flame hela dagen igår, vilket inte alls kändes roligt... Dom små ryker också ihop då och då.. över olika saker, men det känns aldrig lika otäckt o orättvist som det här. Hon är ju för stor för att bråka med dom små... så känner man ju. Men men, det gick bra iaf. Den här gången, o det är sånt som händer. Å jag tänker såklart inte fortsätta att vara arg på Flame, det vore inte snällt. Det var jobbigt bara, jag blev arg,ledsen och framförallt RÄDD....

Nåt positivt just nu är i alla fall att kycklingarna kommer ut... en efter en...

Flera av dom är alldeles ljusgula, så där som kycklingar på vykort eller i reklamer brukar vara... Det har jag aldrig fått förut :)

Man är inte så kaxig när man precis kommit ut i världen.. blöt och kladdig...

Nu är det snart dags att flytta över till lådan dom ska bo i ett tag, alla kycklingar från första laddningen har kommit ut nu.... Utom en som segar, men å andra sidan kan den få hänga på dom andra, som borde kläckas om en dag eller två. Ser fram emot våren, när hönorna själva får ruva fram, naturligt. Finns inget bättre!

1 kommentar:

  1. Verkligen trist att Flame gav sig på lilla Pixie:( Tack o lov så gick det ju bra...
    Grattis till dom söta kycklingarna! Härliga är dom små liven.
    Kram

    SvaraRadera