onsdag 7 september 2011

Kärt barn har många namn?

Jo, både jag o Henric är nog bra på att komma å andra namn åt våra djur. Det blir ofta att vi kallar dom nåt annat än vad dom faktiskt heter egentligen. Vi började räkna upp alla djur o vad vi faktiskt brukar kalla dom... Å då kan man fundera på vad det är dom gör att man faktiskt gör så? Haha... Fina namn är det inte alltid heller. Erkänn att ni också har en hel del smeknamn på era djur? Jag VET att jag inte är ensam. Här kommer en lista på våra, Rätt namn till vänster, sen smeknamn:
Hundarna
Pixie - Pissi,Pitti,Pissiluris,Piddibiddi,pissivissi
Kellie- Fetting,Fatting,Spelling,Kelling,Kellsan
Dottie- Spotti,Spotting,Dotting,Datting,Spatting,Dotto
Fly- Flas,Flastras,Flasing,Fassing,Faj
Maja- Jajja,Baja,Majabaja,Jajjing,Majsing
Mira- Mirit,Pirit,Miris,Miring,Piring
Flame-Fame,Fläjmsing,Fläjmsan

Katterna
Signe- Pigne,fettokatt,fetto
Elsa-Pälsing,Elsing,Pelsa
Kuben-Pubit,Kubit,Pubas,kubas
Goblin- Bobbin,Gobin

Många namn är väldigt..eh... rara? Eller vad sägs om Pubit? Flas? Ja, är dom int fina så säg.
Förövrigt så lös jag dom nya äggen som är lagda i kläcken nu, ALLA är befruktade. Jisses, Lars-Göran är effektiv! Nåväl, det är bra. Vi kommer ha ett bra hönsbestånd till våren, troligtvis kan jag även sälja av några unghönor o tuppar med!


4 kommentarer:

  1. Mina smeknamn på Flame var: pittebullen, flempa, fläm,plame mm.

    Jag har också en hel del smeknamn på mina hundar och katter. :)

    SvaraRadera
  2. Pittebullen är helt klart bäst! HAHA ;)

    SvaraRadera
  3. Ja de må man säga att han är effektiv Lars-Göran!!! När kan vi komma och titta på småttingarna?

    SvaraRadera
  4. Höhöhö... Ja, ni måste kömma o kölla! Jag jobbar i helga... men vi får försöka fixa till det!
    Kram o pöss

    SvaraRadera