måndag 19 september 2011

Pust...

Måste bara börja med en liten återblick....

Min lilla gullunge! Här var hon inte så gammal.. dryga 3 månader..
Liten o.. inte så värst oskyldig hehe...

I November blir hon två.... Tiden går så sjukt fort. Hon är inte lika söt o lydig när hon går lös, som när hon var liten. Hon var ju en ängel... till en början. Idag är hennes egen vilja lite väl stark ibland.. speciellt om det luktar gott från nåt vilt... Men minst lika älskvärd ändå, såklart!

Annars har jag ägnat måndagen åt storstädning.. jag har fejjat o skurat o torkat o dammat.. o tvättat...


Måste bara visa min söta köksgardin som min kära mor har sytt åt oss..
Jag älskar prickigt!!!!!

Tyckte det kunde passa bra med lite blommor när det var nystädat o fint. För det varar ju inte så länge... När man har djur... hehe.. Men, jag städar ju förmodligen imårrn med. Som vanligt...

Våran fina soffa... På avstånd. Sitter man i den blir man däremot luden. Hehe...
Skulle vilja ha ett nytt soffbord.. o ny färg på tapeten.. Annars trivs jag allt bra!
Hundarna trivs verkligen i soffan.. å det märks.. ju...

Avslutade min hysteriska städning med att sätta en deg på jäsning.. som jag dessvärre råkade glömma bort en aning... Den hade jäst över halva köket när jag återvände.... Inte så roligt... Å inte så lätt att städa upp. Flame hjälpte till att städa av golvet i alla fall..hehe... Å jag kladdade runt i köket... muttrade lite.. stånkade lite... Men tillslut fick jag ordning.. o degen som hade stannat kvar i bunken blev i alla fall gott bröd.. tillslut.

Nu är jag helt slut... sitter i soffan... o somnar nog snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar