måndag 12 september 2011

Heimlich Manöver???

Ja, idag var kycklingarna i gasen när jag skulle mata dom. Jag bruka krossa maten o morteln, eftersom den nu för tiden görs i pelletsform??? Ska iväg o köpa foder för kycklingar nästa gång jag är i "stada", borde ju vara bättre storlek på den tycker man. I vilket fall hade jag väl missat några bitar.. o det har inte varit några problem förut.. men idag var dom väl extra hunriga. 3 av mina små bebisar satte i halsen o fick tvärstopp. Det blev som stora klumpar i strupen på dom.. jag fick panik.. såg hur dom kippade efter andan. Jag improviserade o började massera lite lätt på strupen på dom, en efter en, "slog" eller snarare duttade lite lätt på halsen på dom.. en av dom höll jag nästan upp o ner, då kom det upp en stor bit... Till slut släppte det på alla o jag sprang raskt ner o krossade maten till så små smulor att det blev som ett mjöl... Fy sjutton... Dom får ganska varierad kost, kokt ägg, vanligt allfoder,krossad uppblött havre osv osv... men jag brukar även alltid utfordra med kyckling mat.. Å nu tänker jag definitivt köpa det, hoppas bara inte den också är i pelletsform.. förstår inte varför dom har gjort så med den andra maten.. skit konstigt. o onödigt..

Mina bebisar mår i alla fall bra nu.. o jag är glad.
O lite stolt över mej själv.. Trodde inte jag skulle kunna behålla sånt lugn, fast jag egentligen var jätterädd....

Förövrigt är jag helt slut, har jobbat 6 pass på 8 dagar. O som jag sagt tidigare är det rätt körigt just nu.. men det blir bättre, så småningom. Jag skulle dock kunna somna vilken sekund som helst... pust.

1 kommentar:

  1. Du är ju en riktig livräddare :) Bra jobbat!
    Ska bli kul att se dom små pippina igen och se om dom har vuxit nåt sen sist.

    SvaraRadera