söndag 2 oktober 2011

Söndag...

Ja, nu har jag bott på jobbet hela veckan känns det som. Bara denna kväll kvar, sen är jag ledig tills torsdagkväll :)

Här har ni lilla kanin-pojken! Som för tillfället fäller ganska mkt päls...
Jag har döpt om honom till Kjell... Det finns en anledning ;)

Här är lilla kaninfröken... Som jag ju valt att kalla Lena. Därav namnbytet på hanen. Eftersom min kära arbetkamrat heter Lena, o hennes gubbe Kjell.. så fick det bli så...haha!

Hon är i alla fall skitsöt, o han med för den delen. Men hon var inte speciellt hanterad när hon kom till oss. Det syntes ju ganska tydligt när man såg hennes halvmeter långa klor... (ja, inte riktigt så illa.. men dom var REJÄLT överväxta) Nu pysslar jag med dom flera gånger per dag. Plockar in lite maskrosblad, lite äpplen... o klappar på dom, framförallt henne varje gång jag går dit... Hon har börjat komma fram när man häller upp mat. Och igår kväll var första gången hon inte hoppade iväg när jag sträckte handen mot henne. Hon ryggade lite, men sen satt hon kvar, o jag kunde klappa på henne :) Alltid roligt att bygga upp ett förtroende! Det känns så.. härligt på nåt vis!


Mina "tonårs" kycklingar trivs bra ute i hönshuset. Dom växer verkligen, o dom stora hönsen verkar ha accepterat dom ganska bra nu :) Dom är ju så mysiga... Dom är ju präglade på mej på ett helt annat sätt än dom vuxna. Igår var Syrran o hennes son här en kort sväng. Aaron är galen i hönsen, o framförallt kycklingarna... Han älskar dom! Han knatade rätt in i hönshuset o började lyfta upp dom.. en efter en...
Det kan man inte göra med vilka djur som helst...
Som sagt, mysiga :)

Nästa lördag ska vi vara barnvakter åt gullungen, mja.. jag lär ju ha fullt upp.. Men han kommer nog ha riktigt skojj här :)

Dags att göra ett sista ryck innan jobbet..
Men snart ledig! WOHO!

1 kommentar:

  1. Sååå snällt av dig att ta semester för att vara barnvakt...har inte riktigt fattat det än. Aaron älskar verkligen hönsen och när tuppen gol så får han ett uttryck i ansiktet som jag aldrig har sätt förut nån form av blandning mellan spännande och total lycka. Det blir bra att han får lära sig lite djurvett också det kan han behöva ibland kunde man ju önska att några av djuren sa ifrån lite mer så han lärde sig att man inte bara kan göra hursomhelst=) jajaja

    SvaraRadera