fredag 14 oktober 2011

Träningslust!

Är något jag saknat en tid...
Men så plötsligt.... idag kom den åter!
Fram med alla hinder, fort som sjutton tänkte jag.. å så blev det också...

Flisan var lika taggad som jag! Så snabb som hon var idag tror jag aldrig hon varit förr... Jag vet en som behöver bättra på konditionen... *host*

4 pinnar slalom tränade vi också... Pixie o Fly kan ju egentligen mer, men det var ett tag sen vi tränade, o det händer ju att dom slarvar.. så det skadar ju inte att backa lite.
(det är pinne nr två hon är vid, så jag tränar inte fel ingångar)

Maja mindes allt vi gjort på kursen i våras...
så vi körde så de rök!

Såhär såg min lilla raka ut, Hopp,tunnel, Hopp... Inte svårare än så, men tillräckligt jobbigt för en otränad matte att springa på...

Dottan var också supertaggad! Å svår att fånga på bild...
Jag lyckades få en snygg vinkel på kortet oxå, bakom ser ni lutande huset i Änglunda??
Hah, nog för att det faktiskt är lite snett i verkligheten.. men sådär snett är det ju inte...

Såhär vacker är hon, min lilla älskling....

Det blev faktiskt en liten agility genomkörning för alla små brudar, Kellie fick även köra några freestyle moves, å dom hade hon inte glömt!

Sen funderade jag på vad jag o Flame kunde hitta på...
Så då blev det lite lydnad, HÖR OCH HÄPNA! Vi körde några inkallningar, platsläggning, o hopp. Hon var skitduktig, det var jättekul... vi hade jättefin kontakt... lite slarvig med positionerna men annars är jag hel nöjd.
Jag är riktigt stolt över mej själv idag haha... o även över mina hundar såklart.
Hoppas min träningslust sitter i nu. Håll tummarna för mej!
Tack å hej!

3 kommentarer:

  1. Hej hopp va det går, dina hundar är så fuskigt lättmotiverade=)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att träningslusten hittade tillbaka :)
    Flame är ju jätteduktig när hon är fokuserad ;)
    Klart du ska vara stolt över dig och hundarna!!

    SvaraRadera
  3. hehehehe kanske för att jag tränar en gång i halvåret HAHAHA.... Nädå, dom tycker ju faktiskt att det är ganska skojj. Har aldrig haft speciellt svårt med motivationen hos dom, snarare hos mej... Men nu börjar jag bli på fötter igen. Tog ett tag att vänja sej vid att jobba igen.. har varit väldigt trött, men jag känner att jag börjar få energi igen. Så jag är rätt peppad nu :)

    SvaraRadera