söndag 23 oktober 2011

Livet på landet.....

I morse var det vackert... Det är fortfarande vackert ute.... Jag öppande dörren, släppte ut hundarna... ställde mej på trappen... På vägen stog det får... "Där står det får...." tänkte jag...
Eftersom hjärnan är lite seg på morgonen så gick det några sekunder innan jag tänkte lite mer...
"MEN DET STÅR JU FÅR DÄR!!!!!! MINA FÅR STÅR PÅ VÄGEN!!!!!!!!"
In med hundarna... fort ut igen..
Kooooooom då fåååååååreeeeeeeeeeeeen...... koooooom hääääääääääääääääääääär....
Lyckades locka in dom... skönt tänkte jag... gick igenom hagen, lyckades hitta stället dom gått ut på... fixade till det.. Trodde jag. Gick in...
Han ställa mej i tvrummet o titta ut... jaha. Där står mina får igen, LÅNGT borta... Bakom ladugården som inte är på våran tomt. Knallar ut igen.. Lockar in dom med kaninpellets.. Ja, man tager vad man haver när det ska gå fort. In i hagen igen... upp med lite mer nät.. fixar till det igen. TRODDE JAG....
Envisa dumma får tänkte jag... medans jag står o försöker fixa, ja då ska dom ut igen... Bean först.. Sen Tyra.... "MEn neeeeeej!!!! Ni ska stanna här... dumma fårtanter" halvskrek jag... "Usch.. otrevliga skrikiga kärring" Verkade Fåren tycka.. så dom sprang ifrån mej... ut på vägen IGEN.....åt fel håll... förbi våran tomt... o ut på ett av gärdena bredvid huset...
Dom verkade tycka att jag hade lockat färdigt på dom.. dessutom var ja så otrevlig o skrikig så dom tyckte jag kunde stå där själv.. som ett fån... Tillslut fick vi gå från varsitt håll.. Henric motade dom mot tomten igen.. o jag öppnade grinden på baksidan.. så tillslut fick vi in dom igen... sen fick de spikas,bankas stolp o fixas... Å dom envisa tanterna gjorde några försök till... Men nu verkar vi ha fått till det, för nu verkar dom ha gett upp... peppar peppar.
Väldigt spännande förmiddag.

Snygg som få känner man sej oxå... Igår när jag vaknade hade jag somnat med håret uppsat, det stog i tofs RÄTT upp på huvudet. Såg ut som lilla My. Idag hade jag lyckats sova på håret så det hade fått nån snygg "tant permanent fluff" look. Kände mej fruktansvärt het där jag sprang efter får.. med min tant frisyr... o byxor på halva röven... som dessutom sprack så ena låret vällde ut sådär snyggt.... lite gammalt smink hade jag utkladdat oxå.. Så där stog jag, o ropade på får.. o kände mej som världens snyggaste.

4 kommentarer:

  1. Nemen OJ då, så tackorna var på rymmen...dom ville väl kolla in omgivningarna:)
    Hahaha vad roligt du beskriver hur du stod där ute och lockade på fåren med tantrufs, brallor på halva arslet och gammalt utkladdat smink.....

    SvaraRadera
  2. Ja ibland är livet hårt ;)

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha så låret vällde ut! Jag hade hål i byxorna en gång när jag jobbade i skolan och då fick jag precis den kommentaren av en elev...kul va=) Spännande fm, kankse borde satsa lite på vallning med nån av hundarna=)

    SvaraRadera
  4. hah, ja.. det gör ju det. Stack ut som en jäst bulldeg i byxan. ;) Nä, så illa är det väl inte längre hehe... Men snyggt var det inte. Jo tack, spännande var det. Jag stog just o tänkte att man kanske borde ha en kelpie eller nåt... i framtiden..... ;)

    SvaraRadera