fredag 28 oktober 2011

Rutiner för en Lantis?

Mina dagar nu för tiden börjar oftast rätt lika... Jag har liksom fått in nån slags morgon rutin, och även kvälls rutin. Förr när jag bara hade hundarna och dessutom jobbade natt, blev det lite hur som helst med allt. Men hundarna är ju rätt anpassningsbara tack o lov.

Nu börjar alltid min morgon med att jag släpar mej upp, släpper ut hundar, släpper in hundar. Matar katter, matar hundar. Släpper ut hundarna igen, matar kaniner,matar höns,släpper ut höns och matar får. In igen, sätta på kaffe... ev. hämta ved. dricka kaffe, äta nåt. Börja dagen.
Å dagarna består ju av promenader, ev träning, städa, diska, baka , jobba.. jobba jobba jobba...
å mocka djur burar förstås... Kvällarna är ju i princip likadana, fast då har oftast husse uträttat det mesta....Det här låter säkert skittråkigt/jobbigt för den som inte har samma intresse...

Men jag ska säga er en sak. Jag ÄLSKAR DET!
Jag vet att flera av er säkert tycker jag är galen, eller tar på mej för mkt osv osv osv.

Men säg det till dom som har barn! Haha....
Att ha djur är ju en livsstil, inget annat. Å jag älskar det.

Min fina lilla hemlösa Goblin... Som vi tog in i vårat hem.
Det gör mej så glad att se henne trivas o må bra.
Det är bra för själen. Det är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar