tisdag 4 oktober 2011

Ett val i livet....

Att ha en massa djur är inte bara gulligt o plutti nuttit....
Det innebär en hel del ansvar också. Det är våran uppgift som ägare till våra djur att se till att dom mår bra, har det bra och lever ett fint liv...

Jag har valt att ta in en hel del djur i mitt liv... Framförallt nu på senare tid.En av orsakerna är ju att jag äntligen bor sådär mycket på landet som jag alltid velat... o känner att jag nu äntligen har möjlighet att ha djur som höns o liknande. Men det kräver ju sitt...
Jag städar och våttorkar inne i huset i princip varje dag... Kanske inget jag egentligen måste, men jag känner att det är skönt att hålla efter hela tiden. Det blir ju mkt hår, av katter o hundar.
Jag har också valt att städa hönshuset minst en gång i veckan...
Så idag var det storstädning. Jag har städat hönshus,kaninburar,kycklingburar.. o hus...

Jag är helt matt... Men jag nöjer mej inte med det, kakorna står i ugnen ;)
Det är så skönt när man gjort allt det där...
Å jag älskar att se hur djuren trivs... Hönorna älskar när jag lägger in ny uppfluffad halm... Kaninerna var jättesöta o nyfikna när jag pysslade i burarna... o min lilla kaninfröken börjar bli mer o mer social, så himla roligt!

När jag var färdig med allt.. o kaninerna satt o tittade på mej i sina nystädade burar... o kycklingarna pickade runt i sina nystädade burar.... så stog ja där o tittade en stund... "det här är min lilla bondgård" tänkte jag... å det gjorde mej så SJUKT lycklig! Snart kommer fåren också... o jag längtar så!!!

Flickorna ska jag inte glömma att nämna heller... Dottan är vacker som få...
Kellie gör sej inte allt för ofta bra på bild ;)

Men hon är ju alltid lika charmig...

Eller va säger ni?

Vi hade faktiskt finbesök idag också, av Cissi o Sune, hennes jaktgolden. Han fick roa sej med Flame o Maja... Å dom hade faktiskt riktigt kul.. framförallt Flame, kul för henne med en hund i samma storlek :)

En sista sak är att jag saknar mina kattbebisar... Jag vet att dom har det bra, men det hjälps inte. Jag saknar dom... verkligen jättemycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar