fredag 21 oktober 2011

Fredag.

Jo, nu är det helg igen. Å ja ska jobba som vanligt...
Tar åt mej lite extra helgturer för att jag är snål o sniken ;) Nä då, men det gör mej inte jättemkt att jobba helger, o det ger ju lite mer pengar. Igår var jag ledig däremot... Den dagen ägnades åt städning,tvättning... promenad med hundar, brödbak... o kör-teori läsning.
Ja, GUD va duktig jag är.

Idag har jag ägnat förmiddagen åt hundarna... Sen åt pyssel med fåren, städning av hönshus o kaninburar. Alltid lika skönt att ha det gjort, å det blir så fint efteråt. Gjorde iordning ett grus/sand bad åt hönsen inomhus... Det blir ju kallare snart.. å dom lär vara inne mer, kan vara bra att ha.
Jag blev nöjd iaf, o jag är väldigt stolt över vårat hönshus. Jag tycker det är sjukt fint,mysigt och lyxigt. Allt för att våra pullor ska trivas o må bra :)
Vädret är underbart idag... å jag måste tyvärr ägna resten av min dag inne... Fast där finns ju folk som blir glada när man kommer, så det känns alltid fint! Å jag gillar ju mitt jobb, så en ska inte klaga!
Jobbet väntar, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar