söndag 3 januari 2010

Vågar snart inte gå ut längre...

Jag blir så trött.... Mullhyttan är fullt av hundägare och därför oxå mkt hundar. Det är ju alltid trevligt.... NÄR MAN HÅLLER KOLL PÅ SINA HUNDAR!!!
Jag går ju ofta med alla små samtidigt, dvs 5 st. Eller så går jag med Fille...
Kommer det en lös hund av aggresivare sort har jag inte en chans att hinna lyfta upp eller på nåt vis kunna skydda alla 5... Fille orkar jag inte lyfta, och det skulle förmodligen gå bättre om han fiock skydda sej själv... På en gata i mullhyttan vågar jag inte gå längre, för där bor det några idioter som har rotweilers... Dom har ett pluttigt hönsnät-liknande staket som löper längs gården... men det är snart dubbelvikt efter alla gånger hundarna kommit farandes och krachat in i det... Nu för tiden hoppar den ena alltid över när folk går förbi... Ägaren verkar inte bry sej det minsta och berättar att hunden ju bara är en valp.... jaha, och??? Jag skiter fulltständigt i om det är en valp eller inte. Hunden har inget att göra LÖS på en allmänväg!!! Och jag ser verkligen inte tjusningen i att ha en stor rotweiler "valp" springandes bakom mej när jag är ute och går... Ska påpeka att den verkligen inte är en 8 veckors valp, utan snarare runt året... snart.
Å på en annan gata, ja egentligen samma gata som jag bor på finns det en annan idiot som äger 2 hundar... just nu i helgen verkar han ha ägnat sej åt att enbart ligga och vara full, varpå hundarna löpt amok genom byn... vid nyår sprang den ena runt halva kvällen... och kanske natten med... in på våran tomt och runt i kring... Fick höra idag att hans båda hundar hade gåt till attack mot en finskspets, dom hade bitit den men ägaren hade sedan lyft upp den. Hundarna gav sej dock inte utan ägaren fick sparka mot dom och tillslut stannade två förbipasserande bilar och först då gav sej hundarna iväg...
Va säger man? Jag vågar snart inte gå ut med hundarna.... Från och med nu får min käre make så lov att följa med på varenda runda... och jag och jenny ska beställa en spray som man kan spraya på attackerande hundar... funkar från 1-3 meters håll, och är inte skaldigt för hunden, dock obehagligt... Ska man behöva gå med skyddsspray och batong numera?
Det värsta av allt är ju att man självklart inte vill skada ett annat djur heller, det är ju trots allt inte hundarnas fel... för felet ligger hos alla idoter som inte borde ha hundar, eller andra djur heller... jag blir så arg, ledsen... och rädd... faktiskt.. Kanske skulle skaffa mej en Cane Corso lr liknande, som skyddshund... suck...

2 kommentarer:

  1. Ja, jag har köpt ett soffbord och flyttat runt mina två stackars möbler :) men det blev såååå mycket bättre härinne!! känns mkt mkt större nu!
    ja, hoppas du överlever, herre min körs :S ta med en hink med iskallt vatten att slänga över hundarna som kommer och attackerar!

    SvaraRadera
  2. Det finns så många idioter som har hundar tyvärr.....ansvar, vad är det????
    Tråkigt att ni knappt kan gå ut utan att drabbas...
    En kompis till mig har 2 cane corso ;)
    Kram

    SvaraRadera