torsdag 28 januari 2010

Jag har inte dött...

Men det har däremot mitt tangentbord gjort. Det dog för några dagar sedan, när ja råkade hälla ut en hel kopp varm choklad över det. Nu har jag fått tag i ett gammalt skrälle som mor o far hade, så det är man ju tacksam för. Tur att det inte var min Blivande bärbara dator som ja hällde chokladen över, puh. Passet är iaf fixat inför Spanien resan, det gjorde jag i tisdags, och fick sms om där det stog att det var klart idag. så ja ska hämta det imårrn. Det som saknas nu är väl bara lite allmän planering inför resan, vad man ska ha med, osv.
Småpluttarna och jag har idag roat oss med att gå en timmes-runda och samla på snöbollar. Jag tror Kellie såg värst ut när vi kom hem...
Mira däremot höll på att gå miste om sitt liv idag när jag halkade på is som låg under snön, i lite nedförs backe... Satte mej pladask på röva. Som tur var hann hon rygga undan lite, men Jenny utbrister: "DU SATTE DEJ PÅ MIRA!!" Hehe, en sekunds panik utbröt i min hjärna, men det tog snart slut då ja såg att hon var bakom mej och inte under mej ;) Det sprätte nog upp snö i fallet, för hon såg ut som en snögubbe när ja vände mej om...
Idag provade jag oxå på något jag inte gjort förut, gick promenad med Fille och Syrrans pinscher. Det gick bra, faktiskt, riktigt bra. Dom skötte sej galant pöjkarna. Jag blev ombedd att rasta Frodo då dom var i stan, självklart ställer man upp för varandra, men eftersom ja kände att det var dags för promenad för Fille, fick Frodo bli med. Å det kan nog bli fler gånger, för det var FAKTISKT inga problem. Dessutom är det bra att öva inför den dagen jag har en Kortis höhö.
Ska avsluta med att säga :
GRATTIS TILL MIN ÄLSKADE DOTTIE SOM FYLLER 1 ÅR IDAG!!!
Grattis även till hennes Syskon från G-kullen!
Ingen i min lilla flock är gosigare och mysigare än Dottie, hon är verkligen min lilla kelgris, och verkligen mattes tjej, och ingen annans.
Älskar dej min underbara goseplutt!

3 kommentarer:

  1. haha, gud vad hemskt att du har så små hundar så att man faktiskt kan sätta sej på dom så att dom dör!!! det hade ju inte goliat gjort, även om jag en gång trodde att jag hade trampat av honom benet när jag ramlade på honom efter en tunnel i agilityn och med all kraft satte ner min känga rakt på hans bakben....

    SvaraRadera
  2. Ja de ska blir spännande och känns extraroligt att veta att Bilbo och Zigge redan tycker om varandra! =)

    Jag ska iväg och få lite träningshjälp av Camilla då jag aldrig har ställt ut nångång förut så jag vet inte allshur man gör men de ska bli riktigt skoj! =) ja vi ses på Mässan! Ska du ställa ut dina i Askersund den 14 Aug oxå?

    SvaraRadera
  3. Man vet att hunden är för liten om man inte kan avgöra om den sitter mellan skinkorna eller ej...mohahahahaha

    SvaraRadera