tisdag 5 januari 2010

Idag...

Kunde man läsa om hundattacken i Nerikes allehanda. BRA, polisanmält är det oxå.
Jag lyckades gå en runda på ca 1.5 tim igår utan att bli attackerad, det var ju bra.... suck.
Jenny har iaf beställt "Dog Defense" sprayer till mej, henne och Sofia... Känns bra att veta att man kan skydda sej (förhoppningsvis) Om det skulle hända nåt nångång.
Kanske funkar på björn och varg med... o karlar hehe... ;)
Igår satt jag och fantiserade om vilka hundar/raser jag skulle vilja ha om ja inte hade haft papillon.... lr kanske snarare som jag vill ha nångång i mitt liv...
Först på listan äääääääär....
Saluki - vackrare hund finns inte, men... jag har haft vinthund förut, och det kräver sitt. Den här kräver inte lika mkt pälsmässigt som min afghan gjorde men den kräver ändå mkt tid. Springa fritt, men med risk för smitning... vilket jag hatar. Fryser lätt... vilket jag inte heller uppsklattar... Men vacker så in i!!!!
Korthårig Collie - Ja, den blir nr 2 på "stilighetslistan". Nog för att jag tycker Papillon är snyggast, men stora hundar hamnar i en lista för sej ;) Kortisen passar nog mej och mina intressen perfekt. Lagom "hård" hund, lättlärd och arbetsvillig... å framförallt SNYGG!
Klein Spitz - Ja, det här är enbar för att jag alltid velat ha en liten spetsboll. Jag älskar spetsarnas fluffiga och lyxiga utseende. Dom ser så exklusiva ut, ungefär som en överklass tant i stor pälskappa ;) Å stora är dom inte heller, så nångång kanske jag kan skaffa mej en sån hehe...
Sen finns det väl fler raser, men det är dom här som ligger på topplistan över "most wanted" just nu ;) Jag är mkt utseende fixerad när det gälller hundar. Jag gillar snygga, sportiga och eleganta hundar. Ja, en spets ser kanske inte så sportig ut, men ändå. Sen är det ju enligt mej, och vad jag tycker är snyggt. Frågar man en annana kanske den tycker Shar pei är snyggaste rasen i hela världen.... Drömma går ju iaf och drömma är nyttigt... för har man inga framtids drömmar och planer kan livet kännas ganska trist...

2 kommentarer:

  1. Labrador är den finaste rasen ;)
    När jag va liten hade en granne till oss en Klein Spitz och jag tyckte hon va så fin yasmine hette hon och hade bara tre ben men jädrar att hon sprang fort med dom benen och alltid glad och snäll!

    SvaraRadera
  2. hehe jo Pers drömras är Labrador, jag däremot vill ja lite mer elegaaaaaaaaaaans ;) Fast Labbar är härliga :)

    SvaraRadera