tisdag 12 januari 2010

Ångest...

Idag kom jag hem efter en "lång" dag på jobbet, till mina 6 glada och förväntansfulla hundar...
Och idag slog det mej.. Nu är det lite "varmare" om dagarna så det är dags att börja gå ordentligt igen... Å då insåg jag hur rädd jag är för att nånting ska hända... I mellandagarna har 2 hundar (som jag vet om) blivit attackerade av 2 hundar, som bor på min gata...
Å ja, jag har ju berättat om det här X antal gånger...
Visst, ägaren är polisanmäld för båda incidenterna, å kanske är han skärpt i några veckor nu... men frågan är ju när han kommer gå in i nästa fyllesvacka o tappa kontrollen över hundarna? Jag är så rädd varje gång jag bara ska gå ut att rasta hundarna, så att jag först måste koppla alla hundar, öppna dörren och gå ut först själv.. se till att inget "hot" finns... smyga ut genom dörren... ha konstant hjärtklappning och springa in fort igen... häromdagen när jag gick en liten runda hade jag konstant panik... det här är nåt som verkligen inte är bra för varken mej, eller framförallt INTE hundarna... Dom känner att jag är stressad och nervös...
men va gör man, ja kan inte hjälpa att jag känner såhär.... idag blev jag så arg på hela situationen att ja började gråta när jag kom in igen...
JAG BARA HATAR DET HÄR!!!
JAG HATAR IDIOTER SOM INTE BORDE HA HUNDAR, OCH JAG HATAR LÖSSPRINGADE HUNDAR SOM UTGÖR ETT HOT FÖR ALLA ANDRA STACKARS OSKYLDIGA MÄNNISKOR SOM BARA VILL GÅ EN FREDLIG PROMENAD. JAG HATAR ATT KÄNNA ÅNGEST SÅ FORT JAG MÅSTE UT MED HUNDARNA, JAG HATAR ATT VARA SÅ HÄR RÄDD HELA TIDEN OCH JAG BARA AVSKYR BLOTTA TANKEN OM ATT DEN DÄR FÖRBANNADE GUBBEN OCH HANS HEMSKA HUNDAR BOR PÅ MIN GATA...
FLYTTA NU, DUMMA DUMMA MÄNNISKA!!!!
DU HAR FÖRSTÖRT MIN VARDAG...

3 kommentarer:

  1. Så bra att sprayen kom idag då...nu skall jag konstanat ha den i min ficka och nåde den hund som kommer fram till oss lös...den kommer förmodligen lukta menthol i ett halvår!!! Har övat lite med sprayen så jag vet hur jag ska använda den och hur långt strålen når...nu känner jag mig förberedd! Det vi kan göra tills han flyttar är att åka bil nånstans och gå med hundarna. Vi behöver ju inte åka så långt för Gubben går ju inte direkt på långpromenader och jag tror inte heller att hans hundar springer så långt bort när de är lösa heller...

    SvaraRadera
  2. Jag fick höra lite tråkiga nyheter idag, får hoppas att dom inte stämmer..Va jag hörde så har den där gubben bara en hund och det ska tydligen vara fler hundar som springer runt. En av dina grannar hade sett två hundar som va jätte hetsiga som spring runt på hans tomt och dom tillhörde inte "fyllegubben" så tyvärr så blir de nog inte slut på eländet fast han flyttar..rykten säger oxå att hans hund har blivit avlivad, som sagt så vet jag inte om detta stämmer men jag hoppas som sagt att de inte gör de. Hela situationen känns ju väldigt olustigt!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen att inte det stämmer..för här sitter man och länktar till han flyttar!! vågar inte gå min vanliga runda suck..

    SvaraRadera