lördag 30 april 2011

En runda om kvällen...

I underbar natur...

Hundarna sprang fritt i solnedgången, o himlen var underbart vacker...
Goblin följde också med på våran kvällstur och retade hundarna med att gömma sej, skrämma dom och smyga fram och tillbaka...

Ja, tillslut blev det väldigt mörkt...

Men ack så vackert...

Känns tråkigt att säga, men lite regn på åkrarna skulle kanske inte skada? Hur mkt jag/vi än uppskattar det vackra vädret...

En räv? Nä, såklart inte.. Det är ju Maja... Saknar mina patienter på jobbet, Maja påminner mej alltid om dom, och om mitt arbete överlag. Det var längesen vi jobbade nu, jag o Maja. I höstas var Maja med på jobbet varje natt jag jobbade, dom flesta patienterna kände igen henne, och kom även ihåg hennes namn. När vi inte jobbade brukade dom fråga efter henne... "Rävungen, Rävhona, lilla räven.." Är några av smeknamnen Maja fått på jobbet. Hur som helst är hon iaf väldigt uppskattad av dom flesta, hon har till och med fått hoppa upp i sängen hos flera stycken o att se hur människor kan bli så glada, och uppskatta nåt så "litet" är faktisk väldigt härligt...

Nu Hoppas jag på att min axel ska bli bra, NU!!!! Nu vill vi inte ha de såhär mer! Nu får det vara nog, jag vill JOBBA!!!!!!!!! Faktiskt, så vill jag jobba. Jag saknar mina arbetskamrater,min arbetsplats,mina patienter och överhuvudtaget att ha ett jobb att åka till ibland. Självklart saknar jag även min lön, eftersom det inte alls är lika bra när man får "dagersättning" från försäkringskassan. Jag som ska ha 5 veckors semester i sommar, det kan jag knappt se fram emot nu... för jag är redan hemma... ja gör ju ingentting... Det känns så mkt bättre om det är välförtjänt? Förra året skulle jag oxå ha semester, min FÖRSTA betalda semester som fastanställd. Men det blev inget med det, för det var då axelhelvetet började krångla... o nu är vi där igen... JAG VILL INTE MERA NU!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar