torsdag 14 april 2011

Massa dravel...

VARNING FÖR MASSOR AV TRÅKIG INFORMATION!!!

I Tisdags hade jag ett inbokat möte på försäkringskassan för att få träffa min handläggare.
kl 13.00 skulle jag vara där. Min kära moder fick sluta lite tidigare från jobbet för att hon skulle köra in mej. Jag väntade 50 minuter på att min handläggare skulle dyka upp... Tillslut fick jag ont i rumpan av dom obekväma stolarna samt att jag blev ganska irriterad över hela situationen så jag sa till dom andra som jobbade där att jag helt enkelt skulle sluta vänta o gå. Dom krakarna ska ändå ha tummen upp, dom var verkligen hjälpsamma o ringde och försökte få tag i henne men utan resultat. Vi fick helt enkelt åka hem igen, 8 nästan mer, sammanlagt.... helt i onödan..
Va bra det känns när man vet att JAG minsan måste sköta mej prickfritt och skicka in papper till höger och vänster för att få pengar, om man ENS får det, eftersom dom kanske inet tycker jag har tillräckligt ont? fast dom inte ens träffat mej... Men dom kommer inte ens på avtalad tid?
Jaja, 1-0 till mej då. Ska tilläggas att hon ringde och talade in ett meddelande nästa dag där hon bad hemskt mkt om ursäkt... Nåväl, jag får ta o ringa damen idag o se va hon säger...

Igår, onsdag, var jag på Magnetröntgen. Jag var lite små nervös innan, mest för att jag var orolig att man skulle behöva ligga helt naken i den där "Tunneln"... Som tur var fick man nån specialrock som man inte behövde ta av sej. Däremot fick jag roa mej med att plocka bort alla piercingar,hårnålar,hårsnoddar allt utom strumpor och trosor... dessutom fick man inte ens ha smink på sej, men det överlevde jag hehe. När jag väl lagt mej på plats upptäckte jag ganska snart att det var ganska obekvämt att ligga på den där "båren" efter en liten stund rullas man in och känner sej REJÄLT instängd... Som tur var fick man ett par hörlurar för det låter och smäller nåt fruktansvärt... att dessutom försöka ligga BLIXTSTILLA i 30 minuter är ganska anträngade, jag fick nästan panik tillslut. Det börjar klia överallt, vänsteramren somnade,fötterna killade... jag gäspade så mkt att det började rinna tårar... som killade och kliade i mitt ansikte.... Det var nästan olidligt tillslut, jag hade lust att skrika "NEJ KÖR UT MEJ JAG MÅSTE FÅ SÄTTA MEJ UPP,NU!!!" Men jag kämpade emot och tänkte att det inte var så långt kvar... Tillslut var vi ju oxå äntligen färdiga. Nu väntar vi på på svaret så får vi se vad dom hittat. Jag är så trött på det här kära vänner, om ni visste va tråkigt det är att bara gå hemma och dessutom ha ont ungefär hela tiden. Om det fanns nåt jag KUNDE göra på jobbet skulle jag mer än gärna göra det, men vad kan man göra med en arm? Jag klarar knappt av att diska,baka,gå me hundarna... jag klarar inte ens av att sova normalt. Det här har varit den värsta perioden i mitt liv, i alla fall nästan.
Det är inte roligt att gå hemma o känna sej "värdelös".

För att avsluta med något positivt så kan jag berätta att det finns underbara svängar att promenera på här, och det bästa av allt är att hundarna kan vara lösa typ hela tiden.
Igår gick jag och min sambo för att plocka vattenväxter i en bäck som rinner i närheten. (planen är att försöka plantera in dom i akvarierna så småningom) Maja o Dottan fick följa med.. Maja var direkt galen, hon badade, simmande, grävde, sprang som en galning, skitade ner sej, badade lite mer, tittade nyfiket på vad husse pysslade med i vattnet och blev ännu mer galen... tillslut avslutade hon det hela med att rulla sej i massor av bajs... lera. Hon var mer svart än orange när vi kom hem och fick sej en välbehövlig dusch. Dottie är i alla fall lite mer fin i kanten och struntade i alla "dumheter" som Maja pysslade med. Tyvärr måste jag dock meddela att fästingarna är på G igen... Har redan plockat flera stycken som kommit krypandes... dom satarna.... Dags att koka ihop fästingbrygd!!!!!

För er som är intresserade skriver jag oxå ner receptet. Jag har läst lite olika och provat mej fram och på mina hundar och katter funkar det riktigt bra tycker jag.

GIFTFRITT FÄSTNINGMEDEL:
1 Liter vatten
En påse Rosmarin
En påse Timjan
Några vitlöksklyftor, jag brukar hacka eller pressa i dom.
En kvist lavendel om du har tillgång till det.

Koka upp ordentligt, låt svalna, sila bort alla kryddor och häll upp på sprayflaska.
Katter uppskattar så klart inte att bli sprayade, men om dom vänjer sej är detta ett bra alternativ. Jag brukar också kombinera med att tvätta mina hundar o ohyreschampo då och då eller också Lavendel-schampo. Sen får man ju se till att gå igenom hundarna när man varit på promenad men jag tycker faktiskt det här funkar väldigt bra, dessutom är det helt giftfritt för djur och natur :) Ska tilläggas att djuren faktiskt inte stinker vitlök när man sprayat på dom, precis i början kan dom lukta ungefär som revbensspjäll men det går över ganska fort :) Har man ljusa hundar kan dom bli lite brun/gulaktiga i pälsen, men det går bort när man tvättar.
Jag rekommenderar verkligen det här, alla borde sluta använda gifter som kan skada både djuren och naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar