måndag 11 april 2011

Hej igen!

Goblin,våran hittekatt. Historian om henne följer nedan..


Hej kära ni... nu tänkte jag faktiskt försöka blåsa liv i min blogg igen!

Vi har nu flyttat, vi bor verkligen ute på vischan o har haft strul med bilar o gud vet allt. Men så tillslut började jag få lite lust att skriva igen... så vi får se vad som händer :)

Först måste jag väl uppdatera er om vad som hänt sista månaderna...

Vi har som sagt flyttat, vi bor ute på landet, i ett hus, med stor trädgård och underbar utsikt. Hundarna trivs otroligt bra, och vid med. Naturen här är underbar. Mina älskade katter har fått flytta ut till oss, då min exman inte hade möjlighet att ha kvar dom. Katterna är som tigrar här ute, o risken att dom ska kunna bli påkörda känns väldigt liten, så det är underbart. Dom lever verkligen livet... Efter ett tag dök det även upp ytterligare en katt, en mager liten krake..

Det var kallt ute, och hon strök runt vårat hus några dagar.. skrek o skrek... tillslut stog jag inte ut, jag ställde ut lite mat... Hon verkade skygg men vi märkte att hon åt så fort vi inte var i närheten. Några dagar senare satt hon utanför dörrn och knaprade på mat, jag tänkte jag skulle öppna och se om hon skulle våga komma fram och om ja på såvis kunde få se om hon var skadad, och i vilket skick hon var överlag... på en sekund hoppade katten in, sprang in till hundarna började spinna VÄLDIGT HÖGT och gosade ner sej bland alla hundar direkt...


Oj... tänkte jag... (många tankar på löss o allt möjligt sprang igenom mit huvud)

Men hur som helst, för att inte tjata för länge så var där inga löss... Vi avmaskade,behandlade för diarre, tvättade henne, klippte klor osv osv. Vi ringde runt till folk för att höra om nån visste nåt, men ingen har hört av sej... Den underbart lilla söta katten som min sambo döpt till "Goblin" är därför kvar hos oss... o ingen i familjen har något emot det, för hon är så SÖT!


Annars ska jag väl meddela att hundarna mår bra. Fiskarna mår bra, vi har fått div yngel och jag har dessutom skaffat mej ett eget akvarium ;) Fast inte lika stort som husses akvarium som är på 540 liter, mitt är bara på 150. Trodde inte jag skulle fastna så för fiskar, men djurnörd som jag är så blev det ju givetvis så. Fiskar är otroligt underskattade, det är skitkul! Både att titta på,ordna med... o framförallt att inreda akvarium och se hur fiskarna trivs :)


En annan nyhet är att jag för ett par veckor sedan gick en handledarkurs med min pappa, och nu har jag fått alla papper också så nu ska Vickan ta KÖRKORT! Inte en dag försent... verkligen inte...


För att berätta nåt som inte är lika roligt så har jag varit sjukskriven sen i januari. Min vänsteraxel krånglar igen, jag har jätteont, kan knappt göra nånting. Jag har varit på slätröntgen,hos olika läkare,fått två kortisonsprutor,alla möjliga olika tabletter som fått mej att må allt annat än bra och även gått hos sjukgymnast.. Tillslut fick ja komma till en ortoped, nu ska jag på magnetröntgen på onsdag och jag hoppas att dom hittar nånting. I värsta fall kan det bli operation, men då kanske det åtminstånde blir bra. Det är jättetråkigt att bara gå hemma, jag saknar mitt jobb och mina arbetskamrater och framförallt så känner man sej så "värdelös".. Det gör ont till och med när jag diskar, lagar mat... o bara att gå me mina små hundar i koppel känns om dom drar minsta lilla.. Allt detta har gjort att jag givetvis är väldigt trött, jag sover dåligt pga värken osv osv. Alla valpplaner är alltså ÅTERIGEN lagda på hyllan. Hade tänkt para Dottie i vår, me hon löper nu så det får vänta tills höst. Jag orkar helt enkelt inte, och jag känner att jag måste vara på topp när min första valpkull äntligen ska få komma!


Så är läget iaf, ska lägga upp lite fler bilder på hur vi bor så småningom...

Nu väntar möte på försäkringskassan och magnetröntgen i veckan..

håll tummarna för mej!

Vi hörs! :)



1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg
    att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Julia
    AFA Försäkring

    SvaraRadera