onsdag 27 april 2011

Igår...

Bestämde jag med för att ta Maja på en tur, närmare bestämt till Mullhyttan, 1.2 mil. Eftersom min sambo jobbar mkt och jag själv är sjukskriven och går hemma hela dagarna måste man faktiskt ta sej i kragen o göra nåt ibland. Så en tur till Syster fick det bli tänkte jag... Vi gick faktiskt bara halva vägen, ut till den stora vägen, eftersom syrran var på väg hem från jobbet passade det perfekt så vi fick åka bil resten av vägen. Ganska skönt, eftersom det nog inte hade varit så roligt att gå längs stora vägen, eftersom den är så hårt trafikerad. Vi lagade mat och åt Jordgubbar med grädde till efterätt... det var fantastiskt gott! O det var mysigt att komma iväg lite, och även ha lite "ensamtid" med Maja! Som tur var skulle min pappa lämna tillbaka ett släp han lånat, så vi fick skjuts hem också, hade nog INTE varit så roligt att gå hem på kvällen... (o jag hade aldrig gjort det heller, då hade jag tvingat nån att köra mej ändå!)

Nu är det en ny dag, och här ligger vi alla samlade i soffan och väntar på att få krafter... eller kanske väntar hundarna på att matte ska dricka kaffe och vakna ordentligt så hon kan gå ut med dom hehe...


Ja, köket nästa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar